Jump to content
Sign in to follow this  
harlequine

Vadare till kusten!!!

Recommended Posts

Har till mitt hö fiske senaste 7 åren använt ett par Vision Icon vadare som nu gett upp och läcker. Kikar runt och då mest på Vision. Kura verkar lovordas men hade ju varit trevligt med något billigare. Har ni några tips??? Letar ”Bang for the bucks” då jag fiskar typ 15-20 pass under ett år.

Edited by harlequine

Jag har Vision Kura och är jättenöjd (2. paret nu). Använder dom på kusten här i Danmark och på fjälltrippar.

Jag går mycket (och sitter och tittar) och dom håller bra. Mycket bang för the buck, enligt mig.

Men om du har bra erfarenheter med Vision Ikon är väl bara att köpa dom igen? Fishline har bl.a. bra pris på dom nu.

Jesper DK

17 minutes ago, Jesper DK said:

Jag har Vision Kura och är jättenöjd (2. paret nu). Använder dom på kusten här i Danmark och på fjälltrippar.

Jag går mycket (och sitter och tittar) och dom håller bra. Mycket bang för the buck, enligt mig.

Men om du har bra erfarenheter med Vision Ikon är väl bara att köpa dom igen? Fishline har bl.a. bra pris på dom nu.

Jesper DK

Jag går typ 6 km när jag kör mitt höst och vinterfiske. Hur många pass kör du? Tänker eftersom du också gick mycket?

Hej,

Med mindre barn i huset blir det inte till så många dagar, men 15-20 dagar ute pr år vill jag tro.

Senaste par Kura som gick sönder var 2.5 år. Inget fel på dem, egentligen, men en oupptäckt skada inne i ena vadarsko gnagade sönder ena neoprenfoten tyvärr.

Annars verkar Kura'n vara väldigt hållbar även om dom inte är tunga/tjocka i materialet.

Mitt par kura har nu gått i pension efter 5 år, de har ett par hundra fiskepass på kusten bakom sig, bättre vadare går nästan inte att hitta enligt mig.

Nu har jag dock bytt till ikon zip, då jag har tröttnat på att vränga av mig jacka och allt annat i ur & skur för att blåsan trycker på 🤭

Vadarna köpte jag för drygt 2k och jag har sett att flera handlare har reat dem det senaste.

4 hours ago, Grillen said:

Mitt par kura har nu gått i pension efter 5 år, de har ett par hundra fiskepass på kusten bakom sig, bättre vadare går nästan inte att hitta enligt mig.

Nu har jag dock bytt till ikon zip, då jag har tröttnat på att vränga av mig jacka och allt annat i ur & skur för att blåsan trycker på 🤭

Vadarna köpte jag för drygt 2k och jag har sett att flera handlare har reat dem det senaste.

Hej.. Ta av sig jackan för att lätta på trycket? Varför? Öppna jackan, knäpp upp hängslena och knäpp ihop spännena framför struphuvudet, dra ner vadarna och lätta på trycket. Klar? Dra i hängslena så att vadarna kryper upp på ryggen och knäpp tillbaka. Dra ihop jackan.    mvh  borano20

39 minutes ago, borano20 said:

Hej.. Ta av sig jackan för att lätta på trycket? Varför? Öppna jackan, knäpp upp hängslena och knäpp ihop spännena framför struphuvudet, dra ner vadarna och lätta på trycket. Klar? Dra i hängslena så att vadarna kryper upp på ryggen och knäpp tillbaka. Dra ihop jackan.    mvh  borano20

👍så gör jag med...

Jaja, här var man tydligen anti dragkedja.😂

Men hur som helst så trivs jag fantastiskt bra med kedjan på mina vadare 😘