Hoppa till innehåll

Spöholkar som glider isär


laxhenke

Recommended Posts

Vill gärna nämna att Loons gucka är bra, men mörk i färgen. Om man har en bil med ljus inredning och byter ställe ibland och då delar spöt på mitten och dessutom lägger det i bakluckan på en kombi lite hastigt så kan man få goa streck invändigt i biltaket... :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago, hö&gös said:

Vill gärna nämna att Loons gucka är bra, men mörk i färgen. Om man har en bil med ljus inredning och byter ställe ibland och då delar spöt på mitten och dessutom lägger det i bakluckan på en kombi lite hastigt så kan man få goa streck invändigt i biltaket... :rolleyes:

OK, bra att veta, tack omtanken

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kör själv med grafitolin från flugor.se . En applicering verkar hålla i flera år. Applicera verkligen inte för mycket bara då det kan leda till tråkiga överraskningar. Jag har faktiskt aldrig haft problem med att holkarna glider isär eller att jag inte har fått isär holkarna efter avslutat fiske sedan jag började använda detta. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 hours ago, laxhenke said:

Men är det samma som grafitoline? Eller liknande?

Hade grifitoline förr som var som en liten stearin bit, men mörk i färgen.

Samma är det inte, jag har svårt att tro att ikea kletar i några fibrer i ljusen :)
Jag vet inte heller hur liknande det är, men jag vet att det funkar bra :)

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grifitoline funkar perfekt, men var noga med att endast stryka på ett väldigt tunt lager, för mycket och honholken kan spricka, det hände tyvärr mig, det ska vara väldigt tunt, knappt synbart, en gång per säsong räcker.

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...