Jump to content

Elmotor på flytring

Recommended Posts

Åhoj!

Har varit sugen på att skaffa en liten elmotor att ha på min flytring vid längre förflyttningar, använder den mest i klubbsjön och den är så förbannat avlång att det tar en halvtimme eller mer att paddla till andra sidan. Om det är motvind är det nästan hopplöst.

Är det någon här på forumet som har monterat en elmotor på flytring, eller sett någon variant, som kan berätta lite om hur det var gjort? Eller som kanske bara har en väl uttänkt idé?
Jag har några idéer själv men de känns överdrivet komplicerade...

Tacksam för instruktioner, tips eller idéer! ^_^

52 minutes ago hö&gös sa:

https://www.rudiheger.eu/se/belly-boot-zubehoer/float-plus-pro-motor.html

lite dyr, men gjord för ändamålet. Det finns en film med monteringsanvisning om du scrollar ner... Lycka till! Återkom gärna med hur nöjd du blev! :)

Snyggt hittat. Den där lösningen var ju extremt proffsig. Måste väl vara någon som är flytringsnörd som är sugen så vi kan få lite förstahandserfarenheter?

• Like 1
1 hour ago, hö&gös said:

https://www.rudiheger.eu/se/belly-boot-zubehoer/float-plus-pro-motor.html

lite dyr, men gjord för ändamålet. Det finns en film med monteringsanvisning om du scrollar ner... Lycka till! Återkom gärna med hur nöjd du blev! :)

Det var snyggt... lite för snyggt nästan. Men verkar ju vara riktigt optimalt, med tankte på vart man sätter den känns det ju som att man borde kunna få upp en riktigt hög fart med den.

Känner väl inte riktigt att jag kan motivera en motor för 13 lax till en flytring jag gav 2 för och använder ett tiotal gånger per år heller :unsure:

41 minutes ago, Lodjur said:

Det var snyggt... lite för snyggt nästan. Men verkar ju vara riktigt optimalt, med tankte på vart man sätter den känns det ju som att man borde kunna få upp en riktigt hög fart med den.

Känner väl inte riktigt att jag kan motivera en motor för 13 lax till en flytring jag gav 2 för och använder ett tiotal gånger per år heller :unsure:

Jag tycker du behöver lyfta blicken, den här frågan är större än vad du tycker om denna investering, det handlar ju om prylinformation, ett så kallat "objektivt omdöme", på prylbögarnas Mecka. Så, ta nu en för laget och köp dig en motor ?

• Like 1

Men @Lodjur blir du inte lite sugen när du kollar denna?

Jag hittade även denna film

...och kunde leta upp tuber med motorfäste för traditionell elmotor för den som önskar. Mycket nöje! ?

https://www.pecheur.com/en/au/sell-fishing-predator-float-tubes-pontoons-997,0,0,0.html