Jump to content

Recommended Posts

Posted

Så var äntligen hela filmen ute. Dags för en extra lång kaffepaus...

• Like 3
  • Thanks 2
Posted

Slut på fikapausen och snart dags för lunch.. ?

Fantastiskt bra film som tar ett helhetsgrepp. Se den så fort ni får möjlighet.

Det vore kanon om Patagonia/någon kunde ta fram en svensk undertext till filmen också. 

• Like 1
Posted

En bra och viktig film. Dock ett stort fokus på amerikanska förhållanden, hade önskat mer om den norska odlingen.

PS. Noterar att denna tråd sjunker som en sten i flödet till förmån för de vanliga pryltrådarna. Lyfter den därför på detta sätt.
Generellt för lite fiskevård på Edge. DS

Posted
3 minutes ago CeeBee sa:

En bra och viktig film. Dock ett stort fokus på amerikanska förhållanden, hade önskat mer om den norska odlingen.

PS. Noterar att denna tråd sjunker som en sten i flödet till förmån för de vanliga pryltrådarna. Lyfter den därför på detta sätt.
Generellt för lite fiskevård på Edge. DS

Hur tänker du då? Jag tänker att filmen är representativ globalt. Däremot vore det önskvärt med en svensk undertext då jag tror det skulle ge större genomslag just här.

Posted (edited)
46 minutes ago, Jonas said:

Hur tänker du då? Jag tänker att filmen är representativ globalt. Däremot vore det önskvärt med en svensk undertext då jag tror det skulle ge större genomslag just här.

Jag tänker precis så, att den är representativ globalt och att ett lite mer globalt perspektiv hade uppskattats av mig personligen.
Rättsprocessen kring filmningarna i Norge nämndes t.ex. inte alls. Svensk text absolut och norsk, tysk, fransk och rysk etc. också. Förhoppningsvis får den även uppmärksamhet av vanlig media.

Edited by CeeBee
  • Like 2
Posted

Såg filmen på min dator och deklarerade högt och tydligt efteråt till min fru och barn som satt i tv soffan på nedervåningen.

¨-Kommer det in en enda odlad och fryst laxfilé från Norge över tröskeln till detta hus, så försvinner jag ut lika fort!"¨.

Så nu är frågan, var hittar man landbaserad odlad laxfilé? Tips någon? ?

Vänligen/ Jens-Olafur