Hoppa till innehåll

En dag på jobbet


Freak

Recommended Posts

Har i bland tänkt på att starta en tråd som handlar om div saker som inträffar när man är på jobbet. Det kan vara att man kommer på en plats som är helt fantastiskt eller total katastrof, saker som händer i ditt jobb, stort som smått..

Jag jobbar som fastighetsskötare/tekniker och i mitt jobb kan det inträffa diverse saker, å helt plötsligt så står man mitt i skiten.....

 

IMG_20191101_083051.jpg

IMG_20191101_091154.jpg

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Ismo sa:

Men du måste lära dig skita Iii toan...den är inget stöd för balansens skull.

Som vanligt så är jag oskyldig även denna gång:blink: Det är gjutjärnsrör modell äldre och en snålspolande toalett, å det är inte en bra kombination... Men toaletten är bra att hålla i så man inte halkar i skiten?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago, Freak said:

Har i bland tänkt på att starta en tråd som handlar om div saker som inträffar när man är på jobbet. Det kan vara att man kommer på en plats som är helt fantastiskt eller total katastrof, saker som händer i ditt jobb, stort som smått..

Jag jobbar som fastighetsskötare/tekniker och i mitt jobb kan det inträffa diverse saker, å helt plötsligt så står man mitt i skiten.....

 

IMG_20191101_083051.jpg

IMG_20191101_091154.jpg

 

Vi verkar vara i samma bransch.

Företaget jag jobbar för äger ett gäng punkthus, i ett av 6 vånings husen fick vi stopp i samlingsledningen i källaren och när det fylldes på uppifrån trycktes allt som kom uppifrån bakvägen in i en liten ettas toa avlopp på bottenvåningen.

Hyresgästen i ettan var bortrest så det han samla på sig rejält i lägenheten och det värsta var att toa dörren var öppen, hela lägenheten hade ca 2 dm godis på golvet innan vi fick larm om detta :) stackars sate som bodde i lägenheten, allt i lägenheten var bara att köra på tippen 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 minutes ago puoltsa19 sa:

Vi verkar vara i samma bransch.

Företaget jag jobbar för äger ett gäng punkthus, i ett av 6 vånings husen fick vi stopp i samlingsledningen i källaren och när det fylldes på uppifrån trycktes allt som kom uppifrån bakvägen in i en liten ettas toa avlopp på bottenvåningen.

Hyresgästen i ettan var bortrest så det han samla på sig rejält i lägenheten och det värsta var att toa dörren var öppen, hela lägenheten hade ca 2 dm godis på golvet innan vi fick larm om detta :) stackars sate som bodde i lägenheten, allt i lägenheten var bara att köra på tippen 

Som sagt, man har fått varit med om mycket tok som har inträffat.

En granne här på området fick sin avloppstank 3 kubik upptryckt via toaletten, när de skulle tömma tanken. Chauffören stod i andra tankar.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Saker å ting går sönder eller slutar att fungera å dagens panik problem var fettkul...

Lite för bökigt att beskriva, men det var ca tre decimeter med fett som måste bort, innan man kan börja att åtgärda problemet.

 

 

IMG_20191107_114705.jpg

 

IMG_20191107_114655.jpg

IMG_20191107_143116.jpg

 

IMG_20191107_140529.jpg

IMG_20191107_131709.jpg

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Jonas_P sa:

Medskog är för övrigt ett sällsynt illa planerat handelsområde. Det kan du nog instämma i @Freak?  

Det kommer att var totalt kaos i trafiken snart, folk som inte vet hur man kör bil, i en totalt o-genomtängt trafiklösning = köer på flera timmar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago, Freak said:

Det kommer att var totalt kaos i trafiken snart, folk som inte vet hur man kör bil, i en totalt o-genomtängt trafiklösning = köer på flera timmar.

Först och främst så vill jag säga att detta är en helt genialisk tråd! 

Jag arbetar själv som servicetekniker och är och rotar inom de flesta områden.

Angående trafiken så är ni välkomna ner till Gbg ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 minutes ago Grillen sa:

Först och främst så vill jag säga att detta är en helt genialisk tråd! 

Jag arbetar själv som servicetekniker och är och rotar inom de flesta områden.

Angående trafiken så är ni välkomna ner till Gbg ?

Kul att höra. Upptäckte i somras när vi var där nere att det var lite grötigt, men skulle ni ha denna lösning med er trafikmängd så, ?? Ja,,, det skulle bara inte gå.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 11/14/2019 at 8:03 AM, Lodjur said:

Skulle också kunna ta bilder på massa roliga/konstiga/intressanta händelser på jobbet,  men då hade storebror blivit arg då jag jobbar som tekniker med bl.a JAS Gripen motorer...

Är de dom som brukar trilla ner får himlen? ??

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jobbade som truckförare i gruvan i två år. Sa upp mig, och slutade. Kändes rejält understimulerande, trots hyfsad lön. Frilansar nu med att hoppa in på olika korttids jobb. Fattigare men lyckligare.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago, fjellhammer said:

Så här års är det mest arbete framför en skräm på ett stökigt kontor men för en dryg månad sedan och bakåt kunde det se ut så här. Inventering av lekande storöring på nacken ur Valsjön och ned i Toskströmmen i översta Hårkan.

Hur var läget? Jag fiskade i Toskströmmen en gång för flera år sedan och det var en trevlig sträcka att gå. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...