Hoppa till innehåll

Äntligen en fleecetröja med knappar (hoppas jag).


xps

Recommended Posts

https://www.kickstarter.com/projects/vide/norra-the-vide-polartec-fleece?ref=nav_search&result=project&term=norra&mc_cid=496cbcd2f1&mc_eid=bcf087780d

NORRA, som tidigare har lanserat friluftsbyxor i avancerad design och en t-shirt i merinoull och tencel, lanserar nu via kickstarter en fleecetröja/jacka med precis de egenskaper jag önskar. Via länken kan du ta del av vad det handlar om.

Jonas postade tidigare om deras byxa Ljung och då anmälde jag mig intresserad av deras nyhetsbrev. När detta berättade om Vide, en ny fleece, kunde jag se att denna erbjuder precis vad jag letat efter. Knappar, slät ut- och insida och ingen bylsig krage. En ny polartec-kvalité som väsentligt minskar fiberspillet vid tvätt. Jag är på.

 

Redigerad med xps
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago, Jonas said:

Den ser riktigt fin ut. Har deras byxa sen tidigare och är supernöjd med den.

Jag skulle vilja ha ett nät i ventilationen på byxorna. De där älgflugorna blir fler och fler och jag får bölder av betten. Designen i övrigt ser väldigt bra ut. Jag har ett par Mountain Hardwear-byxor som är skodda med någon sorts plysch från midjan och två decimeter nedåt. Bra när man bär ryggsäck. Annars är Norras byxor bättre på alla punkter tror jag. Men fleecen blir säkert i en klass för sig. Inte för varm, lätt att ventilera uppifrån eller nerifrån, inte för bylsig. Smidig.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago xps sa:

Jag skulle vilja ha ett nät i ventilationen på byxorna. De där älgflugorna blir fler och fler och jag får bölder av betten. Designen i övrigt ser väldigt bra ut. Jag har ett par Mountain Hardwear-byxor som är skodda med någon sorts plysch från midjan och två decimeter nedåt. Bra när man bär ryggsäck. Annars är Norras byxor bättre på alla punkter tror jag. Men fleecen blir säkert i en klass för sig. Inte för varm, lätt att ventilera uppifrån eller nerifrån, inte för bylsig. Smidig.

Ja, det har du rätt i, jag saknade det nätet också men med tanke på hur lite mygg och knott vi haft sista två åren har problemet inte varit stort, i alla fall inte för mig. Norras byxor har ett mycket bra snitt tycker jag. De sitter väldigt snyggt :)

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det skulle säkert inte vara svårt att eftermontera ett nät. Jag har tipsat designern om plyschfoder vilket han tyckte var smart. Det ger både vaddering (lite) och upptag/distribution av 'kondens' (mycket effektivt). Glömde då nätet.

(Jag är så gammal att bekvämt trumfar snyggt varje dag).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...