Jump to content
  • Optionally enter a message with your report.

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Kul! Du har upptäckt en fin hobby. När jag använder påfågelherl brukar jag ta typ tre stycken. Binder in dem och virar dem runt och längs med tråden några varv. Då håller det lite bättre. 
    • Johan Geisecke rådgivare för WHO sa nyss på nyheterna att han tror det fortfarande kommer att vara två, tre tuffa veckor att vänta sen kommer det att gå snabbt tillbaka i Sverige. Så om tre till fyra veckor kan läget vara mycket bättre. Då har vi nästan en månads "karantän" kvar till 1 juni. Kanske finns det en strimma hopp.....
    • Interested in byte mot Stinger GLX 12,6 in 8/9...??? Otherwhise: Price?? mvh Florian
    • Min första fluga som jag någonsin har gjort! Modellen är halvt Red Tag och halv improviserad. Jag kallar den för Blodmyggis. Den gick sönder lite, den såg faktiskt lite bättre ut innan jag pajade den både i aktern och vingen. Efter att jag blivit klar med flugan så jag lade boken Flugbindingsinstruktion av Allan Persson åt sidan och tittade lite på när Barry Ord Clarke binder flugor på youtube istället.   Sedan gjorde jag denna nedan helt improviserad! Modellen eller mönstret kallar jag för Fjäspyggan! Det är lite dun av Gräsand där i aktern, lite Påfågel-hearl runt kroppen, okänd fågelfjäder märkt "hona" som vingar och så liten fjäder från en tuppskalp längst fram. Både Gräsandsdunet och fågelfjädern är två stycken på vardera sida. Min andra fluga.      Jag har bara väldigt små korkar att binda på, är kroken för liten för min fluga? Det stod stl 14 eller 16 på påsen.   Edit edit Det blev en tredje fluga med annan krok som nästan går runt som en cirkel. Flugbinding är en riktigt rolig hobby!    
    • bilder tack o vart finns spöet 
    • Äter allt möjligt. (Varsågod Henka eller annan lustigkurre) Jag äter ju mat ute 3-5 dagar i veckan året om nästan. Inte alla veckor förstås, men de flesta. Mestadels en massa mackor med en massa ägg vintertid. Kanske rökt fläsk eller liknande till. Orkar inte kladda med eld och bensinkök som regel. Övriga årstider, vanlig mat, gör storkok och sparar i matlådor. Eld eller gasol och en vanlig teflonpanna med lock. När jag måste bära mycket och lång tid ute har jag ofta hemgjord torkad mat. Gör storkörning nån gång per år. Förpackar färdiga måltider och vaccar dom. Väger ingenting och det är mer kalorier, ffa mer proteiner än köpt frystorkat som innehåller näring lagom för en skolflicka. Frukostar består ute oftast av havregrynsgröt blandat med wheyprotein. Whey ger enormt med protein och långvarig energi sett till vikten. Gör torrmat utan kött i också, färdig och med rätt ingridienser för att koka en fisk i istället. Mycket smidigt och gott! Och mycket kalorier. Brukar slänga med torrkött också. Älg oftast. Jag jagar alltid vikt i packning och använder endast en teflonpanna med lock. Trangia. Suverän modell! Steker, kokar och gör kaffet i den. Behöver inget annat. Lättviktsgrejer i allt övrigt också. För mig som är träningsnörd och bär en rätt saftig kroppsvikt sett till kroppsfettnivån så är många kalorier och ffa många proteiner extra viktigt när jag ligger ute och jobbar. Man bränner så vanvettigt med energi och eftersom jag slitit så hårt för mina kilon så har jag optimerat näringsintaget för att kunna behålla dem även under rätt tärande förhållanden. 
    • Önskar köpa en laxrulle runt 1500 spänn. 
    • Brukar oftast bli bullens, ärtsoppa eller frystorkat om jag är ute en eller fler dagar. 
  • Ämnen

• Images

• Create New...