Jump to content
becke

Loop cross s1 #8 13"

Recommended Posts

Någon som äger ett och har en recension om spöet? Funderar på ett till laxfisket! 

Eller någon bättre kandidat kanske?

Jag har det är älskar det, har 12an också

Kör Versitip #8 och tycker det är jävligt gött, Cross fina aktion men ändå klipp gör saken biff, har inte fått fisk på det men kastat en del för att komma i form.

Edited by MIKAC
Stavning
  • Like 1

Har oxå kört versitip #8 och håller med om att det är en perfekt kombo 👍🏻

10 hours ago becke sa:

Någon som äger ett och har en recension om spöet? Funderar på ett till laxfisket! 

Eller någon bättre kandidat kanske?

Nu antar jag att du vill ha lite mer längd på spöt till ditt fiske, men om inte det är ett "måste" skulle jag nog rekommendera dig att köpa hem ett Loop GASS2 11'6 #8, har samma ”typ” av klinga som  Cross S1 (3M powerlux). Är på rea i Loops outlet store. Skönaste spöt jag kastat med och mycket härligare än Loop Cross S1 12'ft #7 som jag också har haft här hemma. Loop GASS2 8:an böjer sig riktigt djupt ner i handtaget, en aning mer än GASS2 12'2 #6 (som jag också köpt hem från deras outlet och som är riktigt fint det med), detta spö har nu blivit mitt favoritspö och kommer ALDRIG att säljas!!!

Kostar ca. 7000kr i Loops outlet store och är enligt mig mycket prisvärt! Är man med i "Loop Aktiv" så får man 70 loyality points på köpet med, detta motsvarar 700kr som du sedan kan använda i Loops Store för att köpa andra saker. Lite info om spöt nedan!

Loop GASS2 11'6 #8

• Model: 8116-4
  • Line: #8
  • Lenght: 11'6 ft
  • Skagit: 34-38g
  • Scandi: 30-33g
  • Front grip: 27,5 cm cork'
  • Butt: 10,5 cm cork'
  • Rod action/tempo/curve: Medium Fast (MF) - Full Curve (FC)
  • Rod material: 3M Powerlux Composites (nano resin).

Mvh/ Linn

Länk till Loop Outlet: https://se.looptackle.com/product/goran-anderson-signature-series-ii-double-hand/

Edited by Linn
  • Like 1