Jump to content
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• SÄLJER / BYTER: Abel Super 5n Black and Gold  Abel Super 5N Black and Gold.... det är ingen standardrulle utan en specialbeställd / custom rulle från Abel i svart och guld. Rullen är i absolut bästa skick, fiskad med enbart en kort stund. Rullen är för närvarande högervevad men går enkelt att ställa om till vänster. Rullfodral, låda och garantisedel. Skickar med en Barrio SLX line 4 Wt som är i nyskick. (Annan Lina påspolad på bilderna.) Vid försäljning så vill jag ha 4700:- + ev fraktkostnad. Eftersom jag nästan bara numera fiskar med mina splitcanespön så söker jag i första hand en klassisk” rulle från Hardy, tex en Perfect. Även annan ”klassisk” rulle kan vara av intresse. rullen ska vara lämplig till lina 5-6 Wt.  Tycker du om att ha ”det där lilla extra” vid ditt fiske och har det där ”lilla extra” jag söker så kanske vi kan göra ett byte. Rullen ska vara i  fint skick utifrån sin ålder. Rullen skall vara eller omställbar att vevas med höger hand. Sänd ett PM om intresse att förvärva det där lite extra eller du tror att du har något intressant att erbjuda vid ett ev byte.
    • Jag e förbered iaf på zombieinvasionen .... Fixat 60m lång bunkerså man kan skapa spetsiga linbågar...30 hyllmeter med mat
    • ”Så mycket bättre” än den här juvelen blir svårt att hitta..... Tom Morgan Rodsmiths 8’0” - 4wt byggt av den mycket duktiga, internationellt kända spömakaren Christian Hörgren. Spöt är byggt på en av de sista klingorna från när Tom Morgan levde. Rullfäste i turkisk valnöt och ”tysk nickelsilver”, speciellt rullfäste som gör att rullen kan fästas både uppåt och nedåt. Spöstrumpa, aluminiumtub och ”strumpa” som skydd till tuben. Spöt är i bästa skick, bara provfiskats ett kort pass. Passa på om ni vill ha det där lilla extra som mycket sällan kommer att finnas på marknaden. Det som kan vara av intresse som en del i en ev affär är en mycket fin ”klassisk” rulle från Hardy som tex. Perfect etc. Rullen ska vara högervevad eller omställningsbar hö,vä. Jag vill ha 7500:-  + ev fraktkostnad. Sänd ett PM om intresse.
    • Smittspridningen har ännu inte tagit ordentlig fart här i det område jag bor men det lär väl tyvärr komma . Jag bävar för när det sker för det lär gå fort då ! Här i min lilla by är alla lunchställen knökade med folk mån - fre och kinesen har inte ens stängt buffén och det lokala vattenhålet har bra besök även på helgen . Gymmets alla pass är fulla med svettande och flåsande folk och i affärerna kan man inte handla utan att någon kommer in på livet så man får flytta sig . Så den dagen när det väl får fäste och folk börjar dö som man känner eller inom familj och släkt kanske först då sjunker allvaret in.
    • Fin fisk i fint sällskap. 'The North Country Fly' av Robert Smith är en genomarbetad bok med intressant läsning. Det är även 'Angling with the Fly' av J N Watson. Den senare har gått att köpa under 10 pund. Ett bra köp, inte minst nu när vi fortfarande slipper tull och moms. De två böckerna kompletterar varandra bra.
    • Hej.. Tanken med att använda en Skagit är att den fraktar ut en tung spets, som fraktar ut en tung fluga. "Mass moves mass". Sätter du på en lätt spets, t ex från en Versitip, så har du ingen mass för att föra ut en tung fluga. Du tappar liksom vitsen med en Skagit med att införa en lätt länk i linan-spetsen-tafsen-flugan. Har du lätta flugor så köp en versitipbody lika gärna. Kör du med tungstenskoner å sånt så skaffar du en Skagit. Jo, jag har fiskat en del med Game Changern som är en utmärkt lina, mycket smidigare än de Airflo FIST jag också har.  540 grain Game Changer och T14 på 12´6" #7 och 600 grain Game Changer och T17 på 13´6" #8 plus en knapp meter tafs som Ferex skrev. Klarar de flesta flugorna, stora som små. Har jag bara lättare flugor så blir det Versitiplina, body-tipp- ( poly-nylon-FC ) tafs-fluga. Lätt som en plätt....   mvh  borano20  
    • 12 fot mäter dom
  • Ämnen

• Images

• Create New...