Jump to content
Sign in to follow this  
JOMPA

RIO Scandi Body Long Flyt

Recommended Posts

Hej !

Någon som fiskar/testat RIO Scandi Body Long Flyt varianten. Jag har fiskat mycket med RIO Scandi body samt short modellen med tillhörande tippar/spetsar och trivs bra med dessa

och undrar nu om Long varianten har samma fina egenskaper. Ni som testat hur upplever ni linan/klumpen.

MVH JOMPA

Jag har den både i klass 8 (33 gram) och klass 10 (42 gram). Mycket bra lina. Lättlastad. Är det något speciellt du undrar om klumpen?

Hej !

Tack för era svar, kommer främst använda klumpen på 15 och 16 fotare.

Vill bara höra Era åsikter främst om kast egenskaper och om ni är nöjda med linan/klumpen.

Tack,

MVH JOMPA

9 hours ago, JOMPA said:

Hej !

Tack för era svar, kommer främst använda klumpen på 15 och 16 fotare.

Vill bara höra Era åsikter främst om kast egenskaper och om ni är nöjda med linan/klumpen.

Tack,

MVH JOMPA

Jag är mycket nöjd. Den kastar superfint. 42-grammaren funkar bra till min Scott Radian 15-fot. Jag tror inte du kommer ångra dig. 

Det är inte samma belly i short och long. Det skiljer en 1m i längd Alltså en vanlig belly som skall vara ca 7m+ 15fots spets =4,5 m=11,5m. eller en long belly som skall vara ca 8m +lång spets 4,5m = 12,5m, ger ett mer harmoniskt kast på 13fots spö och uppåt. 

11 hours ago, berndt said:

Det är inte samma belly i short och long. Det skiljer en 1m i längd Alltså en vanlig belly som skall vara ca 7m+ 15fots spets =4,5 m=11,5m. eller en long belly som skall vara ca 8m +lång spets 4,5m = 12,5m, ger ett mer harmoniskt kast på 13fots spö och uppåt. 

Edit: jag som missuppfattat frågan.

Edited by rifle

1 hour ago, rifle said:

Om jag inte är helt ute och cyklar så är det så att Rio scandi versitip short och vanlig rio scandi versitip är det längden på tipparna som skiljer de åt.

Versitip Short har 10 fots tippar och vanliga versitip har 15 fots tippar.

Scandi body och scandi versitip är inte samma lina. Det skiljer i både tapering och längd på dom.

14 minutes ago, M.L said:

Scandi body och scandi versitip är inte samma lina. Det skiljer i både tapering och längd på dom.

Jag som missuppfattade frågeställningen ser jag nu när jag läser den igen.