Jump to content
Kaisan

Euro nymfing tafs

Recommended Posts

Har sett på Youtube flera sätt att göra egna sk Euro nymf tafsar som funkar som napp indikator. 

Hur gör ni såna och ser de ut? 

Har gjort det enkelt för mig

1) En bit 0,25 nylon

2) En halvmeter Rio two tone tafs 0,20-0,23 mm. Ibland lagt på 1-2 blodknytar där jag sparar lite tafsändar för lättare kunna se.

3) Sen sist mitt val av tafsspets, typ 0.15 mm.  1-2 meter beronde på djup. 

Personligen håller jag del 1 jag ganska kort, ibland hoppat denna del helt till och med. Anledningen är att jag inte vill få in tafsen innanför spötoppen. Ganska ofta går man bara och doppar i små fickor. Dock kör jag visions nymflina och den är så tunna och lätta. Tycker inte den tynger ner nämnvärt när jag fiskar på håll.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Ursäkta från en uppenbarligen obildad person, men vad har detta med flugfiske på en flugfiskesite att göra?
    • Hej ratimir! Är det den nya modellen med blågrön färg? Är du intresserad av byte mot en helt ny superlina A Jensen Vector flyt med hover / intermediateklump. Långkastande med fin presentation?
    • Helst ett switch, winston boron, funkar också,även  thomas and thomas, sage one 
    • Jag citerar en del av det jag tidigare har skrivit och konstaterar att det inte är samerna som skrivit de lagar som lett fram till den dom som har fallit. Det är inte heller HD som har skrivit dessa lagar. Det är istället den lagstiftande församling som idag kallas riksdagen. Jag fetmarkerar den del av texten som berör det som gör skillnad mellan samer och samer. När jag granskar domen är min åsikt om resultatet ovidkommande. Däremot tycker jag att den rättvisa som skipats är en rättvisa enbart i förhållande till gällande lag. Lag och moral är skilda storheter. Jag skulle önska att lagstiftarna engagerar sig i detta och minskar skillnaden mellan moralisk och laglig rättvisa i den här frågan. Hur resultatet skulle kunna se ut har jag ingen klar bild av. Samhället är fullt av orättvisor och just denna kanske inte är högt prioriterad de närmaste åren. Åtminstone inte om det inskränker sig till upplåtelserätten av jakt och fiske. Om det skulle utvidgas till något mera skulle situationen säkert förändras.
    • Hej!  Är du intresserad av spöt? Jag kan gå ner till 2500kr (3000 inkl frakt) ... Min kompis Janne har lagt ut det här Black Shadow 15' Speycasting special åt mig.  Mvh, Anders
    • Hej, Nån som har erfarenhet av Snowbee XS flytlina? Har en Snowbee XS Neutral Density/Intermediate som är förbaskat trevlig  att kasta med. Tunn running. Undrar om flytlinan är lika trevlig? Mvh Hi-Lo
    • En helt normal diskussion som en del av er kommer att uppskatta och andra se som "opinionsbildning". Om ni inte orkar med att se filmen och ta del av innehållet, varför ens besvära er? Gå vidare till nästa inlägg. För att spara tid, gå fram till ca 9.30, där börjar själva intervjun. Jag friskriver mig från allt ansvar och delar nödvändigtvis inte åsikterna som förekommer i film-clipet. Jag anser att både Henrik Jönsson och Marcus Allard är bildade, klart över genomsnittet, därav en väldigt vettig diskussion.       
    • 4500kr +postage  
    • Det roliga är...Matti Berg som är ordförande för Girjas Sameby..är "bara" själv 1/2 Same. Hans Far är fr. Jämtland/ Härjedalen nått...& namnet Berg är knappast ett Samiskt. Hans Mamma är en Blind fr. Ratek..nu skall vi inte skoja om ordet blind.. Det jag tänker på är att..hur kan människan utesluta "verkliga" Samer..om en nu skall hårddra det ..Känner många "verkliga" Samer..dom är inte ens i närheten att ha samma rättigheter som nån fr. en Sameby/medlem..dom har det precis som jag/du + många herrans fler. Tänk er!..ca:2500-2800 Sameby medlemmar(Renskötande samer) skall styra över runt en 1/4 del av Sveriges Att påstå att dom inte!!!..skulle ha det sitt på det torra ..FÖRE!..domen är en ren å skär lögn.
    • Hoppas att så många som möjligt kan kolla lite extra  på olika säljsajter, Tradera, Blocket m fl om det dyker upp nåt som kan misstänkas härröra från stöldgodset.
  • Ämnen

• Images

• Create New...