Hoppa till innehåll

Webshoppar hur fanken tänker ni????


Redtag88

Recommended Posts

Är så trött på detta så måste skriva av mig lite.

Har senaste månaden beställt flugbindningsmaterial 7-8 gånger från olika butiker på nätet och HELA 2 gånger har jag fått vad jag beställt!! BRAVO ?

Flera gånger har det varit produkter bortplockade från ordern för att dom inte hade några i saldo..... ( Men då skall det inte gå att lägga i kundvagnen ? )

Ett par gånger har dom bytt ut artikeln mot en någorlunda likvärdig..... ( om jag skulle villja ha denna produkt ni ersatt med så hade jag BESTÄLLT JUST DENNA ARTIKEL ? )

Nu idag då slogs rekord, av 10-12 artiklar var 1st bortplockad och 3st ersatta med icke helt likvärdiga produkter!

Fan för alla dessa returer man skall handskas med p.g.a. detta, blir ett jäkla flängande med paket.

Jag vet 2-3 butiker som alltid är klockrena med leveranserna men dom har ju långt ifrån allt jag letar efter...... tyvärr har ju inte skit butikerna det heller, dom bara framstår att dom har det!!

Hur svårt skall det vara?? Man har inte saldo i webshoppen om det inte finns på lager ?

Ps jag har tidigare drivit webshop under 5-6 år med fiskesaker så jag vet precis vad jag pratar om!!

Skärpning för fanken alla ni butiker som inte sköter detta, förstår ni inte att ni tappar kunder på detta beteende.

Så nu har jag lättat lite på trycket ?

  • Like 4
  • Thanks 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att ha ett korrekt lagersaldo på "småprodukter" som bindningsmaterial är svårt, det måste ju ändå sägas.

Men, för att inte tappa inkomst (de är rädda att du ska strunta i hela ordern) så skickar de ordern ej komplett eller med ersättning, fullt medvetna om att de flesta inte orkar hålla på och skicka tillbaka.  Det är fult som fan. Vet mycket väl vilka butiker du åsyftar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förstår ( vet ) att det är svårt med lagersaldon men det går om man vill.

 

Jo men det är ju just det som är så fördjävligt.

Oftast så är det 3-5 produkter jag verkligen letar efter och så hittar man en och samma butik som har "alla" artiklar man letar efter och blir jätteglad.

Sedan så åker det ner ett gäng andra produkter av bara farten i kundvagnen!

Och när man får leveransen så kan man ju ge sig fan på att just vissa av dom produkterna man verkligen var ute efter inte är med för dom hade saldofel ?

Så då får man likt förbannat sitta och beställa dessa från ett par andra affärer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 1/28/2020 at 6:07 PM, Redtag88 said:

Är så trött på detta så måste skriva av mig lite.

Har senaste månaden beställt flugbindningsmaterial 7-8 gånger från olika butiker på nätet och HELA 2 gånger har jag fått vad jag beställt!! BRAVO ?

Flera gånger har det varit produkter bortplockade från ordern för att dom inte hade några i saldo..... ( Men då skall det inte gå att lägga i kundvagnen ? )

Ett par gånger har dom bytt ut artikeln mot en någorlunda likvärdig..... ( om jag skulle villja ha denna produkt ni ersatt med så hade jag BESTÄLLT JUST DENNA ARTIKEL ? )

Nu idag då slogs rekord, av 10-12 artiklar var 1st bortplockad och 3st ersatta med icke helt likvärdiga produkter!

Fan för alla dessa returer man skall handskas med p.g.a. detta, blir ett jäkla flängande med paket.

Jag vet 2-3 butiker som alltid är klockrena med leveranserna men dom har ju långt ifrån allt jag letar efter...... tyvärr har ju inte skit butikerna det heller, dom bara framstår att dom har det!!

Hur svårt skall det vara?? Man har inte saldo i webshoppen om det inte finns på lager ?

Ps jag har tidigare drivit webshop under 5-6 år med fiskesaker så jag vet precis vad jag pratar om!!

Skärpning för fanken alla ni butiker som inte sköter detta, förstår ni inte att ni tappar kunder på detta beteende.

Så nu har jag lättat lite på trycket ?

Tycker du ska vara glad att du fått något?

Har själv en beställning liggande hos F...............s sedan 27/1 där allt är betalt och klart men butiken skickar inte och går inte heller att få tag på.

Undra om man på något sätt kan få tillbaka pengarna när man inte får tag på butiken?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag beställde lite Fishpond-tillbehör inför senaste fiskeresan. Denna svenska butik var den enda butik som hade grejorna "i lager" annars var det England som gällde.

Eftersom det är skrymmande så får jag en avi och jag har då 2 veckor på mig att hämta ut. Självklart så väntade jag in i det sista, och ordern var ej komplett.

På packsedeln så hade någon slarvigt skrivit slut på den produkten jag ville ha mest.

Detta resulterade i att jag var tvungen att beställa från England med dyr express-frakt.

Jag tycker alla butiker ska meddela kund om ordern på något sätt ändras efter den är lagd.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago, Ulf W said:

Tycker du ska vara glad att du fått något?

Har själv en beställning liggande hos F...............s sedan 27/1 där allt är betalt och klart men butiken skickar inte och går inte heller att få tag på.

Undra om man på något sätt kan få tillbaka pengarna när man inte får tag på butiken?

Det är ju riktigt dåligt och om jag förstår rätt med vilken butik du syftar på så kan jag säga att det varit stora problem för mig med gällande denna butik!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så verkar det fungera i många webshoppar. Har vid två tillfälle beställt tuppnackar och fått betala för att sedan få en leverans med restnoterade nackar! Vid kontakt med dom så kan dom inte ens ge en ett leveransbesked. Hade ju inte hänt om saldon på hemsidorna varit riktiga.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago, Legobiten said:

Vad är det för ställen ni köper från?? Har handlat sjukt mycket grejer från alla möjliga ställen men aldrig stött på det. 

Då är du lyckligt lottad ?

Vill inte hänga ut butikerna här på Edge.

Kanske bara har haft en väldans otur med mina beställningar, tveksamt men kan vara så.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma erfarenheter ett par gånger från butiker jag normalt sätt inte brukar beställa ifrån (så vet nog åtminstone några av dessa butiker du syftar på). Däremot beställer jag inte flugmaterial eftersom jag själv inte binder, så letar man efter detta då kanske det är lite mer komplicerat......

Normalt väljer jag att endast beställa från Fishline (tycker dom är bäst), men finns inte grejerna man vill ha där, då får man ju kolla på alternativ webbshop! MEN, jag väljer då att ringa butiken innan jag lägger min beställning för att vara säker på att det jag lägger i kundvagnen verkligen finns i lager!!! På så sätt kan man undvika en del problem...

Tycker dock det är bra att du inte hänger ut någon av butikerna här på edge, men ja, jag förstår din frustration!!!

 

Mvh/ Linn

Redigerad med Linn
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 hours ago, Redtag88 said:

Då är du lyckligt lottad ?

Vill inte hänga ut butikerna här på Edge.

Kanske bara har haft en väldans otur med mina beställningar, tveksamt men kan vara så.

W*******t och F***** M*****?

Isf har jag också haft "otur" med mina beställningar, iaf med W. En gång för några år sen kom runt en tredjedel av grejerna i leveransen tillsammans med kontanter, självklart felräknade, för det som tydligen inte fanns hemma.


Den andra har det varit blandad kompott med, oftast bra men sen nåt bottennapp ibland.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago, HenkeD said:

Efter en sådan beställning/sändning gick jag ner på Böjda Spön ( 10 min promenad) i går och upptäckte att de har ett bra sortiment. Trevlig och levande personal har de också, till och med så man kunde snacka lite skit. Väl investerad halvtimme!

Ja, den butiken fick verkligen ett lyft med ägarbytet :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

47 minutes ago, Henka said:

Ja, den butiken fick verkligen ett lyft med ägarbytet :)

Jag tyckte norrstrandsbutiken var grym på spön, rullar vadare eller så beställde de vad man behövde, Efter det varit nere några gånger och köpt småsaker på Böjda Spön. Men i går blev jag överraskad på flugbindningsgrejerna. Köpte visserligen en håv på nätet efter det på kvällen, men sen får det vara nog. Costa-brillorna som står på tur köper jag i gräsdalen! Det där blir en trevlig utflykt någon gång i månaden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 minutes ago, HenkeD said:

Jag tyckte norrstrandsbutiken var grym på spön, rullar vadare eller så beställde de vad man behövde, Efter det varit nere några gånger och köpt småsaker på Böjda Spön. Men i går blev jag överraskad på flugbindningsgrejerna. Köpte visserligen en håv på nätet efter det på kvällen, men sen får det vara nog. Costa-brillorna som står på tur köper jag i gräsdalen! Det där blir en trevlig utflykt någon gång i månaden.

jo, men det var väl några år sedan den blev restaurang (har jag för mig)

Det som var innan böjda spön ute på gräsdalen rosade tyvärr inte direkt marknaden...
Men nu ärrä årning!

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Skriv vad butikerna heter så vi slipper handla där.

Själv har jag bara råkat ut för detta du beskriver två gånger och då var det något som inte fanns i den färg jag beställt och dom hörde av sig och undrade om dom kunde skicka en annan färg.

Den butiken hette Berras eller något sådant.

En annan gång var det på Dogger då något som skulle finnas 1st kvar av inte fanns i lager och dom hörde av sig direkt innan dom skickat något och undrade om jag ville stryka eller ha något annat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

42 minutes ago, Myggan som flög till månen said:

Skriv vad butikerna heter så vi slipper handla där.

Själv har jag bara råkat ut för detta du beskriver två gånger och då var det något som inte fanns i den färg jag beställt och dom hörde av sig och undrade om dom kunde skicka en annan färg.

Den butiken hette Berras eller något sådant.

En annan gång var det på Dogger då något som skulle finnas 1st kvar av inte fanns i lager och dom hörde av sig direkt innan dom skickat något och undrade om jag ville stryka eller ha något annat.

Som jag skrev tidigare,  jag vill inte hänga ut någon butik här på Edge.

Kan faktiskt vara som så att vissa av butikerna i fråga är överlag bra men att jag haft otur med mina beställningar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2020-02-05 at 19:59 puoltsa19 sa:

Finska Mistpool tycker jag är bra, finns varan inte i lager ser man det.

Brukar beställa flugbindningsmtrl därifrån och kan inte klaga

 

Mistpool är ju helt outstanding. Absolut toppklass leveransmässigt.

Sen är det även föredömligt om man som edgemedlem väljer att handla av dem. De har varit med som årsannonsör på Edge i över tio års tid nu. Jag kan inte minnas att jag sett enda klagomål om dem på Edge heller så de sticker verkligen ut på ett exceptionellt positivt vis.

Gillar ni spinnfiske också så kolla in deras havsöringsdrag för strax över 200sek... de är helt underbara??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 4/11/2020 at 8:01 AM, Ismo said:

Fiske.se ..kan jag klaga på! En packar INTE!!!!..5st krokförpackningar på a 4-5gr st!...i en kartong:wacko:..sen att Posten Nordea sen väger in kroken + "brevet" till 3kg är för mig ett SKÄMT.

Men det var väl gratis frakt i alla fall?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















  • Inlägg

    • Bra men billig cava. Jag gillar nuförtiden nästan mera billga cavor än proseccor.
    • Lustigt. Jag kör något snarlikt sedan några år då jag har gått väldigt mycket i barfotaskor de senaste 5 åren och inte fixar något annat än helt platta/horisontella sulor - varvid de flesta vadarskor går fetbort (de är dessutom imho som regel alldeles för trånga i tåboxen) då de 'slopar' framåt som nästan alla skor. Jag löste det dock på ett annat sätt - bär ett par gamla Imago midjevadare som är kraftiga, och samtidigt väldigt sköba och har en väldigt välbyggd socka, men dessvärre numer läcker ganska betänkligt. Under dessa bär jag ett par tunna billiga Vision-vadare (jag köpte två par och har för mig att jag betalade 1500:-/par för tre år sedan). Två lager neopren om foten. Sen bär jag en Simms neoprensocka innerst om det är kallt på riktigt. Skulle jag mot förmodan behöva en hårdare sula drar jag helt sonika över ett par reef walkers från Vans (alltså ett par vanliga skate-vans fast helt i gummi gjorda för surfare). Jag använder numer alltså inte vadarskor alls när när jag fiskar mitt hemmarev - och satan vilken skillnad det gör hur mycket man kan känna botten med fötterna (en klar uppsida om man fiskar i mörker...). Lite oortodoxt kan tyckas men efter 12 år med stenhård yoga blir kroppen och balanssinnet lite lustigt - och jag har dessutom ullallergi så jag kan inte bära något annat än bomull innerst, så såväl ullsockor som ylleunderställ. Så - det blir barfota i vadarna (eller då en neoprensocka). Så, jag tror ni är något på spåren. Ett annat ställe att leta efter intressanta neoprenskor är såklart surfbutiker - Ett par 5 eller 7 mm booties från O'Neill borde funka ypperligt om man vill ha en mjuk sula. Vill minnas att jag använde 5mm när jag fortfarande surfade i Sverige. -- Hade dock inte valt detta sätt att handskas med vadare om jag fiskade uppe i Hårkan...
    • Juuu, det skall bli en tung försäsong. Vattenmängder är av helvete. Bäst att forspaddla tills juli. Men, om man vill få tunga öringar, så måste man använda tunga uv-limlarvor. 3,5-4-mm kula och bly på skaften. 
    • Söker en rulle för laxfisket, ska passa till 15-16 fotare. Helst danielsson.
    • Jag kan bara hålla med. Jag skaffade ett par neopren skor för flytringsfisket med stora dykar fenor (vadarskorna passar inte) och köpte ett par från Ursuit för många år sedan, de fungerar kanon! Även i kallt vatten precis efter islossningen så håller jag fötterna varma och fryser inte.  De är så pass sköna att jag valt att gå x antal kilometer i dessa till fjälls till nästa vatten. Visst, de är inte lika stabila som snörade vadarskor med stabilt skaft men riktigt behagliga på! Absolut inget att vandra i men någon km mellan sträckorna går fint. Jag har alltid med vadarskorna men senaste säsongerna har dom faktiskt blivit oanvända.  Sen är dom mycket smidig av och på, vilket är skönt för en annan med diverse ryggproblem.  Dessa har jag köpt. 
    • Har alltid gillat SA, men aldrig fiskat deras linor på kusten. Där har jag fiskat, GL, Loop samt Vision Kust. Fiskade SA volantis igår, så nu måste jag tydligen byta ut resterande kust-linor. Vilken lina, spikrak, sån otroligt fin coating.  
    • Köpes i bra skick. Inga fantasipriser tack.
    • Har normalt storlek 46 på skor/kängor… köpte storlek 47 och det passar utmärkt med tjocka strumpor och neopren sockan på vadarna. Breda i storlek så det är inget som klämmer etc som jag tidigare upplevt och störts av med mina vanliga vadarskor. 
  • Ämnen

  • Bilder

×
×
  • Skapa ny...