Hoppa till innehåll

Prisvärd vadarjacka


Lodjur

Recommended Posts

Åhoj!

Är på jakt efter en första vadarjacka.
Har använt "vanliga" vattentäta jackor innan men är sugen på att testa en som är designad för ändamålet ☺️
Har dock ingen vidare lust att gå in på premium direkt vilket verkar vara svårt vad gäller vadarjackor? Finns kanske 1 modell per märke som ligger under 3000:-
Hoppas därför på tips från er gällande modell och märke etc!
Kanske finns det någon grym som är på rea någonstans just nu? Eller är det i 3000 kr+ klassen man måste lägga sig för att få något värt pengarna?

Hit me up!

PS: Om någon har en jacka i schysst skick liggandes som är strlk M eller liten L så skicka ett PM, jag är aldrig omöjlig ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2020-02-02 at 10:43 Lodjur sa:

Åhoj!

Är på jakt efter en första vadarjacka.
Har använt "vanliga" vattentäta jackor innan men är sugen på att testa en som är designad för ändamålet ☺️
Har dock ingen vidare lust att gå in på premium direkt vilket verkar vara svårt vad gäller vadarjackor? Finns kanske 1 modell per märke som ligger under 3000:-
Hoppas därför på tips från er gällande modell och märke etc!
Kanske finns det någon grym som är på rea någonstans just nu? Eller är det i 3000 kr+ klassen man måste lägga sig för att få något värt pengarna?

Hit me up!

PS: Om någon har en jacka i schysst skick liggandes som är strlk M eller liten L så skicka ett PM, jag är aldrig omöjlig ?

Jag skulle nog säga Vision Vene Lumberjack eller Vision Lohi Forestjack! Den lär du kunna använda i mååånga år, riktigt bra kvalite!!! 

Jag fick en i födelsedagspresent av min kille (Vene), men han hade beställt fel storlek av misstag, Large, så den passade inte mig såklart (är 165cm och 67kg). Så den ligger här hemma helt ny och oanvänd..... Tråkigt! Funderat på att sälja den för 750kr... Fin som tusan är den iallafall!!! 

 

/Linn

 

 

 

 

 

I denna video kan du se Vision Vene användas då dom fiskar gädda! Länk: 

 

 

Här är lite bilder på Vene jackan jag har liggandes här hemma:

 

IMG_2607.jpeg

IMG_2606.jpeg

IMG_2604.jpeg

Redigerad med Linn
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Linn said:

Jag skulle nog säga Vision Vene Lumberjack eller Vision Lohi Forestjack! Den lär du kunna använda i mååånga år, riktigt bra kvalite!!! 

Jag fick en i födelsedagspresent av min kille (Vene), men han hade beställt fel storlek av misstag, Large, så den passade inte mig såklart (är 165cm och 67kg). Så den ligger här hemma helt ny och oanvänd..... Tråkigt! Funderat på att sälja den för 750kr... Fin som tusan är den iallafall!!! 

 

/Linn

 

 

 

 

 

I denna video kan du se Vision Vene användas då dom fiskar gädda! Länk: 

 

 

Här är lite bilder på Vene jackan jag har liggandes här hemma:

 

IMG_2607.jpeg

IMG_2606.jpeg

IMG_2604.jpeg

E flanell vattentät?  ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Line-speed sa:

E flanell vattentät?  ?

Syftar du på kragen nu, eller? Planerar du att bada med den, annars ser jag inget problem med att vada med denna såvida du inte tänker vada till halsen och högre! Det är en ganska rejäl jacka, så den tål nog ganska mycket.

 

/Linn

Redigerad med Linn
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago, Linn said:

Jag skulle nog säga Vision Vene Lumberjack eller Vision Lohi Forestjack! Den lär du kunna använda i mååånga år, riktigt bra kvalite!!! 

Jag fick en i födelsedagspresent av min kille (Vene), men han hade beställt fel storlek av misstag, Large, så den passade inte mig såklart (är 165cm och 67kg). Så den ligger här hemma helt ny och oanvänd..... Tråkigt! Funderat på att sälja den för 750kr... Fin som tusan är den iallafall!!! 

 

/Linn

 

 

 

 

 

I denna video kan du se Vision Vene användas då dom fiskar gädda! Länk: 

 

 

Här är lite bilder på Vene jackan jag har liggandes här hemma:

 

IMG_2607.jpeg

IMG_2606.jpeg

IMG_2604.jpeg

Hejsan.  Jag är ev spekulant på jackan om den fortfarande är till salu?            Jag ska bara försöka svänga förbi och prova en large imorgon för att se om strl är bra.  Mvh Mattias Sundqvist

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago Sunkan11 sa:

Hejsan.  Jag är ev spekulant på jackan om den fortfarande är till salu?            Jag ska bara försöka svänga förbi och prova en large imorgon för att se om strl är bra.  Mvh Mattias Sundqvist

Hej! :) Jadå, har inte ens lagt ut en annons än så! Jackan passar inte mig ändå så den bara ligger här hemma, helt oanvänd och i absolut nyskick! Testa jackan i butik och dra iväg ett PM till mig sen om du vill ha den!

 

/Linn

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago Tallbom sa:

Du kommer inte ångra dig! 

Ser riktigt fin ut, men 3000kr (på rea dessutom) för en vadarjacka!??? Herregud... Påminner om när jag köpte ett par jaktbyxor på rea (50%} för 3000kr... Står här än idag och undrar vad i helvete jag tänkte när jag beställde dessa! Visst mycket bättre jaktbyxor än så finns det inte, men ändå... Jag ångrade mig definitivt! ?

Redigerad med Linn
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago, Linn said:

Syftar du på kragen nu, eller? Planerar du att bada med den, annars ser jag inget problem med att vada med denna såvida du inte tänker vada till halsen och högre! Det är en ganska rejäl jacka, så den tål nog ganska mycket.

 

/Linn

Tänkte mer på flanellmönstret...  ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska jag skaffa mig en Patagonia River Salt kan jag lika gärna sträcka mig lite till och köpa en GL Alta... :ph34r:

@Linn inte av intresse för mig men hoppas att någon annan som läser denna tråden kanske vill ha den ^_^

Edit: Fan, är så sugen på en Alta... kanske får skapa en köpes-tråd när jag bestämt mig

Redigerad med Lodjur
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...