Jump to content

Recommended Posts

Varför stämmer inte statistiken här då..eller så är den tillkryddad från ett el annat håll.. 

Stapeln bode ju stiga ut ur skärmbilden om de nu så illa som de påstås.. 

De må ha missats flera värre tillfällen 2017 och 2018??

https://www.euromomo.eu/

Det är nog jävligt svårt att göra en bedömning av hur corona påverkar dödligheten på nationell nivå...
Det går ju att testa och se hur många av de som dött som har viruset - men det är ju inte med nödvändighet så att alla som är infekterade och dör faktiskt dör av viruset.

Sen har vi ju det där med hur många dödsfall som INTE inträffat pga restriktioner och rekommendationer runt corona.

Tegnell visade ju nån graf häromdagen på några andra sjukdomar som jämfört med andra år minskat drastiskt, troligen då beroende på de åtgärder som införts. Så kanske är det så att åtgärderna minskar dödligheten i många andra sjukdomar - rentav på en sån nivå att det initialt "kompenserar" dödstalen från corona.
Jag kan tänka mig att både vinterkräksjuka och influensa har en icke försumbar dödlighet bland de äldre äldre...

Nu har helt plötsligt antalet insjukna planat ut precis som i kina...typ som någon tryck på en knapp... 

Väldigt bra gjort...o få bukt på de hela.. 

Känner att vi har väldigt kunnig expertis i landet o världen över som fixar o få bot på eländet...   👍👍😁

Edited by Line-speed

14,8% av den vårdpersonal som arbetat med Covid-19 patienter i Italien har blivit allvarligt sjuka och krävt sjukhusvård. Gäller även friska individer. 

Dosen virus verkar ha avgörande roll. 

Kan tyvärr inte jämföra den med vanlig influensa i nuläget.

Vad händer om man låter naturen ha sin gång.😷

Smittspridningen har ännu inte tagit ordentlig fart här i det område jag bor men det lär väl tyvärr komma . Jag bävar för när det sker för det lär gå fort då ! Här i min lilla by är alla lunchställen knökade med folk mån - fre och kinesen har inte ens stängt buffén och det lokala vattenhålet har bra besök även på helgen .

Gymmets alla pass är fulla med svettande och flåsande folk och i affärerna kan man inte handla utan att någon kommer in på livet så man får flytta sig . Så den dagen när det väl får fäste och folk börjar dö som man känner eller inom familj och släkt kanske först då sjunker allvaret in.

2 hours ago, trigger hammer said:

Smittspridningen har ännu inte tagit ordentlig fart här i det område jag bor men det lär väl tyvärr komma . Jag bävar för när det sker för det lär gå fort då ! Här i min lilla by är alla lunchställen knökade med folk mån - fre och kinesen har inte ens stängt buffén och det lokala vattenhålet har bra besök även på helgen .

Gymmets alla pass är fulla med svettande och flåsande folk och i affärerna kan man inte handla utan att någon kommer in på livet så man får flytta sig . Så den dagen när det väl får fäste och folk börjar dö som man känner eller inom familj och släkt kanske först då sjunker allvaret in.

Jag e förbered iaf på zombieinvasionen .... Fixat 60m lång bunkerså man kan skapa spetsiga linbågar...30 hyllmeter med mat

Altitude-Tent-720x405.jpg.optimal.jpg

Edited by Line-speed

Ja... den här karantänen har fått konsekvenser. Orust, dag 30 - har gått upp till faktor trettio på solskyddsfaktor men sneglar i på 50-flaskan. Det är bara att bita ihop, dra på sig vadarna och dra ut fiska havsöring ännu en dag😂

• Thanks 1

1 hour ago, Jonas said:

Ja... den här karantänen har fått konsekvenser. Orust, dag 30 - har gått upp till faktor trettio på solskyddsfaktor men sneglar i på 50-flaskan. Det är bara att bita ihop, dra på sig vadarna och dra ut fiska havsöring ännu en dag😂

Ja, är ni på Orust har ni ju hittat rätt i karantänen! 

https://www.expressen.se/gt/folket-flockas-mitt-i-pandemin-olyckligt/

• Haha 1

2 hours ago, Lakelaxen said:

Hahha! Den där såg inte alls dum ut. Men vart är allt toapapper? 🤣

Han har ju både kudde och madrass? Vad mer krävs för ett glänsande rent anus?

• Haha 1

1 hour ago, jakobj said:

Han har ju både kudde och madrass? Vad mer krävs för ett glänsande rent anus?

Anus?

Du menar väl matlåda?😆