Jump to content
Laxarnas prins

Klimatfrågan

Recommended Posts

1 hour ago, Laxarnas prins said:

Hej Balswinger😀

Det är just det jag menar då jag ovan skriver att det vi får rapporterat genom media i fråga om miljö kommer från folk utan expertis men kallar sig experter, debattörer, redaktörer mm (jag kallar dem klimatentreprenörer) och ger mig rätten att kalla denna skara PK då det oftast finns ekonomiska intressen i det de gör.

Hoppas folk läst ovan artikel vars innehåll är grund till denna slinga. 😀

Är Jimmie också PK numera? Hur tjänar han som klimatentreprenör på detta?

"“Herr talman, det pågår en klimatförändring. Det är med högsta sannolikhet så att mänsklig påverkan bidrar till den i väldigt hög grad. Om det råder inga tvivel, vill jag påstå, det är väl de vetenskapsmän som sysslar med de här frågorna tämligen överens om” - citat Jimmie Åkesson, partiledare SD under partiledardebatten 20200115.

Om ni har lite tid över och kan tänka er att lyssna på en vad en svensk och världskänd expert på området säger om detta - på ett väldigt pedagogiskt sätt - så länkar jag till Johan Rockströms vinterprat i SR:

https://sverigesradio.se/avsnitt/1417244

8 minutes ago, jani said:

På Internet verkar ofta Jimmie vara det nya PK 😕

• Thanks 1

36 minutes ago, Henka said:

På Internet verkar ofta Jimmie vara det nya PK 😕

Jaha... som gammgubbjävel har jag lite dålig koll på Internättet numera... men om Jimmie är det nya PK nu så borde väl det han säger i frågan inte vara så kontroversiellt bland de som är misstänksamma mot gammel-PK? Eller har sjuklövern blivit åttaklövern nu??

1 minute ago, jani said:

Jaha... som gammgubbjävel har jag lite dålig koll på Internättet numera... men om Jimmie är det nya PK nu så borde väl det han säger i frågan inte vara så kontroversiellt bland de som är misstänksamma mot gammel-PK? Eller har sjuklövern blivit åttaklövern nu??

Vi är nog  i samma ålder är jag rädd, typ kattåldern.

Jag ser mycket skit skrivas, men läser det sällan.

Bildresultat för cat mental age meme

• Haha 1

On 2/14/2020 at 10:55 AM, Henka said:

Vi är nog  i samma ålder är jag rädd, typ kattåldern.

Jag ser mycket skit skrivas, men läser det sällan.

Bildresultat för cat mental age meme

Var med när internet exploderade på 90-talet och sveptes väl med i den våg av naiva optimism som denna revolution utlovade... allt skulle demokratiseras och bli tillgängligt och gud vet vad... fast när jag sett vettigt folk omkring mej sjunka djupt i senaste decenniets skitsoppa av fake news, trollfarmer, näthat, konspirationer och radikaliseringar så har detta sakta men säkert fått mej att tappa tron på internets möjligheter...

Men din "kattålder"-meme ger lite av den tron tillbaka! Tack!! =D

Edited by jani

1 minute ago, jani said:

Var med när internet exploderade på 90-talet och sveptes väl med i den våg av naiva optimism som denna revolution utlovade... allt skulle demokratiseras och bli tillgängligt och gud vet vad... fast när jag sett vettigt omkring mej folk sjunka djupt i senaste decenniets skitsoppa av fake news, trollfarmer, näthat, konspirationer och radikaliseringar så har detta sakta men säkert fått mej att tappa tron på internets möjligheter...

Amen 😘

4 hours ago, jani said:

"“Herr talman, det pågår en klimatförändring. Det är med högsta sannolikhet så att mänsklig påverkan bidrar till den i väldigt hög grad. Om det råder inga tvivel, vill jag påstå, det är väl de vetenskapsmän som sysslar med de här frågorna tämligen överens om” - citat Jimmie Åkesson, partiledare SD under partiledardebatten 20200115.

Om ni har lite tid över och kan tänka er att lyssna på en vad en svensk och världskänd expert på området säger om detta - på ett väldigt pedagogiskt sätt - så länkar jag till Johan Rockströms vinterprat i SR:

https://sverigesradio.se/avsnitt/1417244

Vad har Jimmie med denna slinga att göra?

Men eftersom du frågar och det är i ramarna för vad slingan bygger på, JA Jimmie är PK, extremt PK utåt, han har nyanserat många frågor så att inte minst kvinnor ska lockas att rösta på honom.

(Jag arbetar med miljöfrågor och stöter ofta på ogrundade debatter, artiklar mm).

Edited by Laxarnas prins

Räcker med att se på Australien med dessa extrema bränder för att fatta vart vi är på väg. In i helvetet på ren svenska!

Köpstopp av en del nyproducerat och lite bakåtsträvning kanske inte är helt fel trots allt .

Tillväxt.

Global marknad. 

Wish.

Billiga teknikprylar.

Olaks. 

Transporter, transporter, transporter. 

Just in time, minimala lager, täta snabba transporter. 

Survival of the cheapest.

Kvartalsekonomi.

Billigt är bra, men vem betalar det verkliga priset?

Rea-tråden.

Prylhysteri.

Köpcentra.

Statusjakt.

Urbanisering.

Är problemet bostadsbrist i storstäderna, eller är det att så få vill bo kvar på landet?

Edited by Henka
  • Like 4

2 hours ago, Henka said:

Tillväxt.

Global marknad. 

Wish.

Billiga teknikprylar.

Olaks. 

Transporter, transporter, transporter. 

Just in time, minimala lager, täta snabba transporter. 

Survival of the cheapest.

Kvartalsekonomi.

Billigt är bra, men vem betalar det verkliga priset?

Rea-tråden.

Prylhysteri.

Köpcentra.

Statusjakt.

Urbanisering.

Är problemet bostadsbrist i storstäderna, eller är det att så få vill bo kvar på landet?

Toppa detta med lite Black Friday, Black Weak , Mellandagsrea.....

PostNord lägger en stor del av dess resurser för att köra tillbaka kläder och prylar som folk (inte minst unga damer) inte tycker faller dem i smaken då vårt vardagsrum numera blivit en provhytt. Returer av kläder är inte bara ett hästjobb för PostNord utan lite av ett miljöproblem....