Hoppa till innehåll

11' enhands för laxfiske


Recommended Posts

Kan inte annat än att återigen rekommendera denna nya "kopia" av Daiwas gamla suveräna enhandsspön. Speykastar fantastiskt med en klump runt 25 gram - som gjort för våra västkuståar eller sommarfiske i Norge.

Dessutom fantastiskt pris, även med frakt från UK.

https://www.grahamsonline.co.uk/product/grahams-sea-trout-special-113-78-3pc-fly-rod

För den som är lite starkare i handleden finns även denna, även om jag själv tycker det är mer av ett väldigt bra, litet tvåhands,

https://www.grahamsonline.co.uk/product/grahams-grilse-special-fly-rod 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

41 minutes ago, Mattiaslax said:

Hej Sunrey!

tycker du att daiwas gamla enhandsspön är för tunga jämfört med nyare fabrikat? Kollar nämligen på nytt enhands?

Med vänlig hälsning, mattias

Absolut inte! Har ägt tre eller fyra genom tiderna ( har ett kvar  ) och det är underbara spön till att bara gå med single spey och kast upp till kanske 20-25 meter som längst. Som alla långa enhands kan de bli lite tröttande om man tex går en hel dag eller natt med enbart överhandskast med fullt driv.  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago, Lennart Grann said:

Jag har ett Kunnan 12 fot i förrådet som jag inte använder numera. Har fått lax i Örekilsälven på det, men det blir nog inget mer laxfiske för min del. Är du intresserad så skicka ett pm med ett bud.

Tack för erbjudandet men det kommer troligen bli det sunray tipsade om.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...