Jump to content

Vad skulle man kunna få för dessa spön?

Recommended Posts

Hej !  Jag vet inte mycket om splitcane-spö men en snabb reflection. Det svenska Arjon-spöt är nog inte värd så mycket, men jag skulle nog lägga ned lite tid på att skaffa lite, gärna internationella, åsikter om ditt spö från Pezon & Mitchel ! Tyvärr kan jag inte tipsa dig om någon bra kontakt, men kolla runt, gärna hos flera! Lycka till ! // Steen

Hej.. Jag gissar att P&Mspöet är ett Powerplus? Eller kanske ett Longcast?  Båda modellerna bär tyvärr lite för tung lina för att vara attraktiva på marknaden, båda i #6-7. Förutom det så är de tämligen olika som spön, Powerplus är rätt rappt, men Longcast är ganska yxigt. Det är inte speciellt använt, det syns på korken och det faktum att lacken inte spruckit på lindningarna, något som dök upp rätt fort. I Sverige, kanske 1500 kronor, jag tror inte att den internationella marknaden är speciellt mycket mer intresserad, pga att kundkretsen är myyycket liten. Jag vet inte om det finns någon som är speciellt intresserad av Arjonspöet heller, för 30 år sen hade det varit en kioskvältare. Samlarna har sas tunnat ut...  mvh  borano20     

Man kan på den avancerade sökningen på ebay se avslutade auktioner. Exempel

https://www.ebay.co.uk/itm/Cane-fly-fishing-pezon-and-michel-sterling-normal-split-bamboo-/372836034657?hash=item56cec26861%3Ag%3AftIAAOSww8tdqGEh&nma=true&si=LQbRqXCLt%2FyEzD1WrNYUXIlsJKs%3D&orig_cvip=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

vet inte om det är samma modell som du har dock och tyvärr vet jag nästan inget om bambuspön. Jag hade iaf testat sälja det på ebay.

Tacksam för svar. Ah det Perzon spöat såg jag gick för 8-9000 i England men det andra har jag inte ens hittat något. Får försöka hitta någon vettig, skall lägga upp mer bilder någon dag då jag har 1000 tals flugor och andra drag som jag ärvt ifall någon är intresserad. 

• 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
On 6/3/2020 at 4:28 PM, Viktor Svanström said:

Ger upp totalt.Fan skall man med 900 spön till? 

Nä bara till att elda...