Hoppa till innehåll

Sportfiskemässan?


Ixoye

Recommended Posts

Kan va klokt att kika på den här (särskilt framåt slutet, från ca 7 min) och fundera några varv om man tycker en mässa är jämförbar med den lokala gallerian i risk. Resemönstret är inte detsamma och det är just det där med att åka från landets alla hörn och mötas i en inomhuslokal som gör att mässor och events är först ut att stängas ned. Det är inte godtyckligt ryckt ur luften utan den bästa åtgärden man kan göra för att dämpa smittspridningen så att vården får en chans att hänga med.

 

  • Like 3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är nog risk att vi snart är där Italien är idag. Över 12 000 insjuknade. Bara drygt 1 000 helt tillfrisknande och hela 827 döda. https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Skulle inte vara helt förvånad om vi är där om 2 veckor. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vore ju inte mer än rätt att man drog igång havsöringssäsongen redan nu för att kompensera. Måste ju vara perfekt att man åker iväg själv på folktomma platser och ägnar sig åt ensamaktiviteter...?

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now, Jonas said:

Vore ju inte mer än rätt att man drog igång havsöringssäsongen redan nu för att kompensera. Måste ju vara perfekt att man åker iväg själv på folktomma platser och ägnar sig åt ensamaktiviteter...?

Äntligen lite kreativa förslag, tuffa tider kräver tuffa beslut. ;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 3/11/2020 at 1:41 PM, Jonas said:

Ja, det är fritt att ha olika åsikter om det här och jag tror man ska ha respekt för allas tankar. Vi gör däremot olika bedömningar här. Jag är betydligt mer oroad för de ekonomiska konsekvenserna av vad för hårt dragna karantänbeslut får för samhället som helhet än vad jag är för viruset i sig. 

Ja, det vore ju förjävligt om några slapp dö, för att en enskild fick tjäna lite extra kosing. 

Det är klart att en välfylld pluska är viktigare än några jäkla gamlingar och sjuklingar som ändå bara kostar skattepengar....

 

?

  • Like 5
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

47 minutes ago, Line-speed said:

De e ju inte lätt när våran hobby e andras levebröd..... 

 Det är klart att det är en jävla ekonomisk smäll för väldigt många. Och det är väl inte konstigt att det svider. 

Men i ett sånt här läge så är jag fast övertygad om att det är lämpligt att tänka ett par steg längre än till höger bakficka .

  • Like 7
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 3/12/2020 at 11:29 AM, Jonas said:

Vore ju inte mer än rätt att man drog igång havsöringssäsongen redan nu för att kompensera. Måste ju vara perfekt att man åker iväg själv på folktomma platser och ägnar sig åt ensamaktiviteter...?

Förstår att det är lite ironi här, för varför ska havsöringen som är fredad för att växa till sig/ äta upp sig kompensera ett virus som sprids bland människor i tanke på att fiskar i hav och åar har tillräckligt med olika hot. ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hörde du tar resultaten på distans.

senaste uppdateringen.

Lajne fastna i bakastet på Bornholm men Ronny placera nyss ett kast strax söder om Nyköping eller...?

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...