Hoppa till innehåll

Spännande saker i burk!


Freak

Recommended Posts

Köpte denna på vinst å förlust, å det vart en vinst. Den går att använda till mycket som smaksättare eller naturell. Testade idag att blanda den med creme fraiche, vitlök och lite salt, passande bra till tacos och att dippa chipsen i röran.

Vad har ni för spännande burkar som ni kan rekommendera?

Hls Magnus

IMG_20200313_182703.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 minutes ago M.Thors sa:

Sånt där är ju riktigt gott (och sannolikt nyttigt också). Hur går du tillväga? :)

Det är ju tanten som fixar med detta men, blötlägg gula ärtor några timmar typ 3-4 , hon har papper i botten, på med lite jord, fukta och på med ärtor. Vattnas vid behov och placeras ljust?

IMG_20200314_172615.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 hours ago, Freak said:

Spännande, det måste jag utforska?

? Jag tror man kan grodda typ alla frön, men linfrön (som inte heller ingick i min blandning) t r o r jag man ska vara försiktig med?

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/mat-och-dryck/notter-och-froer/linfro?AspxAutoDetectCookieSupport=1

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helt ok?, bra textur, jag saknar lite salt och vitlök. Men det går ju och fixa själv. Håller en vecka i kylskåp efter öppning.

? Skulle nog passa bra som tillbehör till grillat, om man tillsätter salt, vitlök som grund och smaksätter vidare efter tycke.

IMG_20200319_115928.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, Freak said:

Helt ok?, bra textur, jag saknar lite salt och vitlök. Men det går ju och fixa själv. Håller en vecka i kylskåp efter öppning.

? Skulle nog passa bra som tillbehör till grillat, om man tillsätter salt, vitlök som grund och smaksätter vidare efter tycke.

IMG_20200319_115928.jpg

Jo, så är det. Den är perfekt till grillat.

Och har man massa vitlök och salt i allt annat så är det inte fel med något lent till.?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...