Jump to content
Jonas

Spontanträff - Lagunen Camping i Strömstad 2-5 april

Recommended Posts

_Z3B4048.jpg

Hej på er.

Jag har bokat in mig på Lagunen Camping mellan den 2-5 april och har tänkt fiska havsöring där uppe hela helgen. Tänkte ta med mig min Ockelbo B18CC och ett gäng kajaker. Jag visar gärna båten när tillfälle ges för er som har intresse https://www.edgesportfishing.se/forum/topic/345-ockelbo-b18-cc/?tab=comments#comment-2491 och lånar även ut kajaker utan kostnad om någon är intresserad av att testa trampkajak? Jag har fem stycken Native Watercraft Slayer 10 propel och en styck delbar Kingfisher från Point 65. Det blir fritt fiske på dagarna och på kvällarna tänkte jag att de som vill kan hänga på och ha lite Afterfish där vi binder lite flugor och snackar om hur dagens fiske gått? På fredag har vi tillgång till Lagunens Sjöbod på bryggan nere vid vattnet under eftermiddag/kväll samt deras bastu och badtunna. Jag kommer lägga till båten vid bryggan och kajakerna finns också i direkt anslutning.

Det kommer även hänga med ett gäng guider från https://www.fjordguiderna.se

Det här är ett helt fritt spontanevent som alla är välkomna att hänga på. :) Jag tror det kan bli en riktigt kanonhelg för de som känner sig sugna.

Boende bokar ni via https://www.lagunen.se

Bilderna är från säsongsavslutningen 30 september 2019 då jag var uppe tillsammans med Dan Calderon och vi hade ett riktigt trevligt fiske i området.

_56V8270.jpg

_Z3B4014.jpg

_56V8326.jpg

_56V8267.jpg

_Z3B3884.jpg

_Z3B3902.jpg

_Z3B3955.jpg

_Z3B4077.jpg

_Z3B3907.jpg

_Z3B4003.jpg

_Z3B4056.jpg

• Like 3

Jag är jävligt sugen! Har skrivit in det i kalendern och sparade ju in en semesterdag iom att mässan ställdes in. Jag älskar västkusten! 😍

• Like 1

Visst är man lite sugen när man ser sina gamla hemmavatten...  :-)  Tänk så mycket kul man haft där! 

• Like 1

33 minutes ago Bigsalmon sa:

Jag är jävligt sugen! Har skrivit in det i kalendern och sparade ju in en semesterdag iom att mässan ställdes in. Jag älskar västkusten! 😍

Häng på bara. 31:e kommer Steffan Jensen och Peter Alexandersson till mig och då ska vi binda flugor och planera premiärdagen. 1:e fiskar vi Stigfjorden/Orust mm ihop hela dagen. Tänkte köra lite rapporter från den dagen här på edge :) Tippar att Steffan hänger med mig till den Strömstad den 2:e också? och jag tror Magnestam hänger på då också. Sen blir det ett gäng till som kommer upp fredag-lördag. Grabben och hans polarare Elliot skulle nog också ta sig upp efter skolan på fredag så det blir lite blandade åldrar. Tror det här blir grymt, det är ett jäkligt schysst ställe att utgå ifrån och boendena är kanonfina. Sjöboden vi har tillgång till är toppklass och jag tänkte vi som är på plats kanske kunde planera lite mat ihop? Är ju perfekt att exempelvis beställa skaldjur till fredagkvällen tänker jag... :) 

5 hours ago tomgustavsen sa:

Roligt! Jag kommer upp en av dagarna! 

Härligt @tomgustavsen😎 blir superkul det här 🤗 Har suttit och kartrekat på Google Earth. Det är sjukt många fina ställen där uppe :)

18 minutes ago, tomgustavsen said:

Fritt för norrmän dessutom 😂

Det avgör saken - jag kommer! 😉

• Haha 4

Jag hade verkligen både velat och tänkt komma, men har bestämt mig för att lyssna på de allmänna råden att undvika resor som inte är helt nödvändiga. Jag stannar alltså hemma i Sörmland och jagar slemgurkor i stället. Vi får se hur rekommendationerna ser ut om två veckor... 😷

• Like 1
  • Thanks 1