Jump to content
Jonas

Point 65 Kingfisher med Minnkota Powedrive BT elmotor

Recommended Posts

Håller på och moddar min nya kajak så jag kan köra med elmotor. Det är en Powerdrive BT Microsoft motor så den har spotlock. Styrs med fjärrkontroll från sätet. Motorn är på 34lb och drar ungefär 5 Ah vid full gas så ett 40 Ah batteri borde gå att köra på en hel dag utan problem. Ska svänga förbi Biltema och köpa ett batteri som ligger däromkring.

1A88F116-4E20-40A0-B0D7-0E1BD001C026.jpeg

Sådär ja 😎

Sjukt nöjd. :)

54286B84-C890-49C0-B2E9-8E335A85EC46.jpeg

Har ställt ner båtskalan till -2 med så motor jobbar lite långsammare än vanligt.

här är motorn jag monterat. Men vi bytte som sagt ut 45lb motorn mot en 34lb och sen såga vi av staget så den blev anpassad längdmässigt. https://www.comstedt.se/produkt/powerdrive-bt-ip-micro
Ska kitta upp den med en solix 10 si eller en helix 7 si också som jag har liggande. Blir en premiärtur sen eftermiddag alternativt imorgon. återkommer så snart jag testat👌🏻

Har fixat till ekolodet och givaren under kvällen. Imorgon blir det premiärtur.

• Like 2

• Like 1

Jävligt häftigt. Riktigt glid B)

Ser dock inte superbekvämt ut att stå upp och fiska, men det kanske är en vanesak...

34 minutes ago Lodjur sa:

Ser dock inte superbekvämt ut att stå upp och fiska, men det kanske är en vanesak...

Det kan man ju välja själv. Man ser ju betydligt bättre om man har efterföljare när man står och man får bättre översikt över bottnen. Jag föredrar alltid att stå när det är möjligt om jag flugfiskar.

den här typen av kajaker har ju skrov som påminner om en katamaran så de är betydligt mer stabila än man tror. Du ska inte hänga med till Strömstad 2-5 april? så kan du passa på och testa :)

4 hours ago, Jonas said:

Det kan man ju välja själv. Man ser ju betydligt bättre om man har efterföljare när man står och man får bättre översikt över bottnen. Jag föredrar alltid att stå när det är möjligt om jag flugfiskar.

den här typen av kajaker har ju skrov som påminner om en katamaran så de är betydligt mer stabila än man tror. Du ska inte hänga med till Strömstad 2-5 april? så kan du passa på och testa :)

Tänkte mest på stabiliteten, men att som sagt det kanske är en vanesak. Första gången man står på en paddle-board så vinglar man hela tiden men efter ett tag står man helt still.

1a har jag givetvis ledigt, då blir det nog Ljungskile trakten. Sen måste jag jobba 2:a och 3:e, helgen återstår att se var man tar vägen :) Har allt sett inlägget ang. träffen och det lät kul!

Testa lite abborre idag... gick trögt men gött att vara ute.

985290FA-DD94-4DB6-ABAE-A9E48D58D36A.jpeg

C7B5FE26-1563-4B57-A3C3-6205D6F7B81D.jpeg

603A94F5-F17C-49F1-93D9-EF463B2D4BC8.jpeg

430F7DC3-0531-4B5D-A8F6-8B01DA3F5BD5.jpeg

1B98B266-BDFA-475C-83DF-875146D244A8.jpeg

CA89F4C8-57F3-4509-9A1A-5ABF3A17D5AD.jpeg

0641D1BD-565B-41B3-A5F6-1AC39CE0DAF3.jpeg

• Like 1