Jump to content
Lodjur

Erat bästa tips på glasögon

Recommended Posts

12 hours ago, Jonas said:

Ja... de där såg helt ok ut. Lite Mount Everest expedition över dem som skvallrar om att man tar sitt fiskeintresse på allvar...

Löp å köp🤗

Klart fisket alltid tas på allvar....oavsett om jag fiskar med kapad klump o skjutlina eller när de kommer till WF linor så e de endast cortland som gäller... 

Spön finns de mer o välja på som funkar ändå riktigt bra att fiska med.. 

Fick nyligen hem ett Eikre spö som va ändå riktigt bra för dom pengarna mer recoil ringar o hyfsat bra rullfäste.. 

Finns godbitar att hitta... 

Tanke på rubriken!..att en ser..nått i allafall.

7 hours ago EmanuelGideonsson sa:

Är man snål (eller för fåfäng för att se ut som en vasaloppsdeltagare) löser lite eltejp snabbt alla problem med sidoljus😁

20200329_112901.jpg

20200329_112857.jpg

Det handlar att vara smart!..haru bra brillor..så kan en alltid! förbättra dom..

Minnes när jag & Jonas Seger stod vi Anttis-bron ..å kollade Lax!..jag hade dyrköpta Loop brillor..han hade tror jag..köpt billigt fr. en Mack.

Mina kostade runt 1000-lappen..hans runt 250 pix..vi kikade uppströms bron på norra sidan..det var märkligt ljus minns jag..rosa-rostigt blänk.

Han såg Lax/en..själv såg jag inte ett skit!:lol:

..lånade hans brillor...Ofan! LAX!..

Jonas asgarvade över mitt dyra köp...:(

• Like 1
  • Haha 1

5 minutes ago, Ismo said:

Minnes när jag & Jonas Seger stod vi Anttis-bron ..å kollade Lax!..jag hade dyrköpta Loop brillor..han hade tror jag..köpt billigt fr. en Mack.

Mina kostade runt 1000-lappen..hans runt 250 pix..vi kikade uppströms bron på norra sidan..det var märkligt ljus minns jag..rosa-rostigt blänk.

Han såg Lax/en..själv såg jag inte ett skit!:lol:

..lånade hans brillor...Ofan! LAX!..

Jonas asgarvade över mitt dyra köp...:(

Har även jag haft ett par billiga brillor för några hundra som funkade sjukt bra att se igenom o har därefter haft både dubbelt o tredubbelt så dyra brillor som ej funka så bra.. 

Av nå anledning så är de dyrt me brillor när jag kastar bort dom hela tiden.. 

9 hours ago, stingerlaxen said:

Båda e absolut lika bra som den andra o alla andra.. 

On 3/28/2020 at 10:02 AM, Jonas said:

Fick hem ett par av mina nya Costa igår.

Broadbill heter modellen. Ruggigt sköna och fantastisk lins.

414182C2-46D6-407C-AE3F-F77D5435BA17.jpeg

BCB78FF3-CCE5-472A-B0CF-EEF5C503986F.jpeg

E141EA5B-5107-436B-B9E2-F2C323B1F1D9.jpeg

D2E3300B-DD10-4094-B8DB-41AAC9E614BB.jpeg

Hur tror du biltema brillorna kan va i jämförelse?    Är de nå skillnad tro? 

2 hours ago Line-speed sa:

Vet inte hur Biltemas ser ut men det är klart det blir skillnad om man jämför en billig produkt med fokus på volymsälj och bra marginaler med en dyr där man inte sparat på några komponenter utan bygger med målsättningen att göra världens bästa solglasögon. Jag handlar förövrigt rätt ofta på biltema men just polaroidglasögon, som jag anser är den kanske viktigaste prylen efter fiskespöt, är jag extrem kräsen kring. 

Rent generellt tycker jag däremot att dagens billiga brillor håller en rätt ok kvalitet. sen är väl min definition på billiga brillor typ 500-1000kr.  Costa, Maui Jim med flera ligger ju på 2000-3000kr 

2 hours ago Line-speed sa:

Vore faktiskt rätt kul att testa... jag kanske återkommer med en vs.

1 minute ago, Jonas said:

Vet inte hur Biltemas ser ut men det är klart det blir skillnad om man jämför en billig produkt med fokus på volymsälj och bra marginaler med en dyr där man inte sparat på några komponenter utan bygger med målsättningen att göra världens bästa solglasögon. Jag handlar förövrigt rätt ofta på biltema men just polaroidglasögon, som jag anser är den kanske viktigaste prylen efter fiskespöt, är jag extrem kräsen kring. 

Rent generellt tycker jag däremot att dagens billiga brillor håller en rätt ok kvalitet. sen är väl min definition på billiga brillor typ 500-1000kr.  Costa, Maui Jim med flera ligger ju på 2000-3000kr 

De där e ju rent trams o höjden av prylhysteri

Lite nyfiken nu!!  Asså.... Utom polaroideffekten,vad är de för brister i kvaliten annars att de är värt extra 2000kr?  

Ljusinsläpp eller den skyddande effekten mot krokar är ju den samma på brillor som kostar 100kr jämfört med 5000kr brillor 

• Confused 1

13 minutes ago Line-speed sa:

De där e ju rent trams o höjden av prylhysteri

Lite nyfiken nu!!  Asså.... Utom polaroideffekten,vad är de för brister i kvaliten annars att de är värt extra 2000kr?  

Ljusinsläpp eller den skyddande effekten mot krokar är ju den samma på brillor som kostar 100kr jämfört med 5000kr brillor 

Ljusinsläpp ser inte jag som ett problem.

Jag tycker det brutalt stor skillnad i skärpan mellan billigare glasögon och de bästa på marknaden. Jag ser perfekt och stör mig på minsta repa eller fettfläck på glaset. Ett annat vanligt fel i billigare glasögon är att polariseringen är ojämn. Det är ett jobbigt fel. 
Bra brillor har också en extremt härlig kontrastförbättring som inte billigare kan mäta sig med. 
Ser man inte de här skillnaderna utan tvekan så spelar det så klart ingen roll men för mig är det viktigt och jag märker direkt om ett par glasögon inte håller förväntad kvalitet.

• Like 1