Hoppa till innehåll

Vilket märke, om du fick välja!


Ferex

Recommended Posts

3 minutes ago, puoltsa19 said:

Lite strange frågeställning bara ett märke, varför det?

Nog är det väl bättre att skumma grädden från det som finns.

Att designen på spöt passar i hop med rullens design, att kläderna man har på sig passar med spö och rulles design, känns i min värld inte så viktigt.

Tänker jag noga efter är det, det absolut minst viktiga, det primära måste ju vara att saker och ting funkar.

Vadarna ska hålla tätt, kepsen ska sitta skönt, spö och lina ska funka tillsammans och med den som håller i sakerna.

Köper jag dyr utrustning ska den hålla, lättare att förlåta om en Okuma rulle går sönder än när en Hardy rulle för 4000-5000 tusen kr rostar i hop.

Danielsson t.ex. bättre service får du leta efter, kanske inte den sexigaste designen, men den är ju till för fiske och inte sängkammarlek.

Så jag väljer inte ett märke utan 10 märken eller fler :) 

Du....vet!   De är de feministiska tänket..  Alla ska va lika ett...o bra?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago, Line-speed said:

Du....vet!   De är de feministiska tänket..  Alla ska va lika ett...o bra?

Feministiskt eller ej, jag skulle aldrig ens tänka tanken att köpa allt av samma märke, fullständigt befängt.

Köpa på sig en massa utrustning som inte passar för mig, nej tack.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

48 minutes ago, puoltsa19 said:

Lite strange frågeställning bara ett märke, varför det?

Nog är det väl bättre att skumma grädden från det som finns.

Att designen på spöt passar i hop med rullens design, att kläderna man har på sig passar med spö och rulles design, känns i min värld inte så viktigt.

Tänker jag noga efter är det, det absolut minst viktiga, det primära måste ju vara att saker och ting funkar.

Vadarna ska hålla tätt, kepsen ska sitta skönt, spö och lina ska funka tillsammans och med den som håller i sakerna.

Köper jag dyr utrustning ska den hålla, lättare att förlåta om en Okuma rulle går sönder än när en Hardy rulle för 4000-5000 tusen kr rostar i hop.

Danielsson t.ex. bättre service får du leta efter, kanske inte den sexigaste designen, men den är ju till för fiske och inte sängkammarlek.

Så jag väljer inte ett märke utan 10 märken eller fler :) 

Jag håller med dig i det du skriver MEN nu var ju frågan OM man bara fick använda ett märke vilket blir det!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Made in sweden Gränsfors bruk. Utan yxa överlever väldigt få. Utan flugspö Loomis eller Sage inget kul men de flesta överlever.
Ett märke för mig borde vara T&T sen tidigare men håller numera på mainstream Orvis och Loomis.

Har två yxor från Gränsfors En mindre och en nästan dubbelt så stor. Motsvarande hantverk är väl canespön i högsta klass.
Men vem fan har råd med det, inte många.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 minutes ago, SA said:

Made in sweden Gränsfors bruk. Utan yxa överlever väldigt få. Utan flugspö Loomis eller Sage inget kul men de flesta överlever.
Ett märke för mig borde vara T&T sen tidigare men håller numera på mainstream Orvis och Loomis.

Har två yxor från Gränsfors En mindre och en nästan dubbelt så stor. Motsvarande hantverk är väl canespön i högsta klass.
Men vem fan har råd med det, inte många.

 

Instämmer! Jag fick en liten Gränsforsyxa i julklapp för 30 år sedan, den hänger med på fisketurerna ännu. Blivit några vedträn genom åren!! ? Hur mycket annat i utrustningen hänger med nu efter 30 år? :) Kvalité! Hade Gränsfors bara tillverkat spön och rullar så...?

Som sagt tidigare i tråden är det ju en usel idé att begränsa sig till bara ett märke, men skulle jag tvingas under hot skulle jag skrälla till med Vision! Har väl inte så mycket prylar från Vision, men det jag har är bra, likaså mycket jag testat, och det känns som ett märke med justa och bra grejor, och dessutom har dom även vadare så jag slipper fiska från land! :) 

 

Redigerad med Matte
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...