Hoppa till innehåll

Tips på skön fiskekeps


Vladimir

Recommended Posts

Har använt oudoors radar pocket cap i ett gäng år och den är så otroligt praktisk, slittålig och skön så svårt att använda annat nu.. 

problemet är att skärmen är väldigt kort och skärmar knappt av på för eller sen säsong. Finns det någon som använt nån riktigt skön kepa med lång skärm?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är inte så kräsen, det brukar bli en reklamkeps från lokala bygghandeln. Egentligen funkar väl vad som helst, utom de där löjliga truckerkepsarna med nätbakstycke som mer fungerar som ett dukat matbord för myggen.

 

Redigerad med prickfisk
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

23 hours ago, SA said:

Sponsra tyska stormrika ägarna av fjällräven

 

Fjällräven ligger ägarmässigt under Fenix Outdoors. Publikt bolag där du lätt kan se ägarförhållandena i årsredovisningen och om du kan dess historia ser du då också att grundarens familj har den största aktieposten. Ser inga stormrika tyska ägare där. Att Tyskland är en stor marknad försäljningsmässigt är en helt annan sak, inte olikt många andra svenska företag som går utanför norden.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja där ser man hur fel man kan ha utan eftertanke.. . Men lite snobbmärke har det tyvärr blivit med höga priser på asienproducerade produkter ! Och simms kepsar med denna text SIMMS. Kan det bli värre, tog bort loggan från mina vadare. Vill inte ingå i SIMMS-klanen ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har en gammal Simms caps med extra lång skärm. Lite klumpig med suvären när det regnar då den ger bra skydd för ansiktet. Jag kan, om jag lutar mig lite framåt, binda på en cdc fluga under den, utan den blir våt. Vad gäller myggen så välj en ljus caps. Myggen gillar mörkt! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 hours ago, SA said:

Ja där ser man hur fel man kan ha utan eftertanke.. . Men lite snobbmärke har det tyvärr blivit med höga priser på asienproducerade produkter ! Och simms kepsar med denna text SIMMS. Kan det bli värre, tog bort loggan från mina vadare. Vill inte ingå i SIMMS-klanen ?

Simms vadare är i alla fall fortfarande producerade i Bozeman MT och inte Asien. Men jag såg att de just  stoppat produktionen av vadare för att producera skyddsutrustning mot Corona för sjukhusen istället. Fint tycker jag i alla fall, men får hoppas att mina vadare håller ett tag till då.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 hours ago, SA said:

Ja där ser man hur fel man kan ha utan eftertanke.. . Men lite snobbmärke har det tyvärr blivit med höga priser på asienproducerade produkter ! Och simms kepsar med denna text SIMMS. Kan det bli värre, tog bort loggan från mina vadare. Vill inte ingå i SIMMS-klanen ?

Kan jag få simmsloggan så kan jag sätta på den på mina rapala vadare..  ??   Sätter den ovanför knät så den syns.. Med häftklammer ??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 4/2/2020 at 10:01 PM, Vladimir said:

Har använt oudoors radar pocket cap i ett gäng år och den är så otroligt praktisk, slittålig och skön så svårt att använda annat nu.. 

problemet är att skärmen är väldigt kort och skärmar knappt av på för eller sen säsong. Finns det någon som använt nån riktigt skön kepa med lång skärm?

Använder även jag OR Radar keps... 

Har flera o den är absolut skönaste o bästa av allt annat jag använt...korta skärmen är inget problem för mig iaf då fiskebriller oftast används... 

Använd ibland Lundhags Shepherd keps o den har ännu kortare skärm..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...