Jump to content

Vilken Jacka kan ni rekommendera?

Recommended Posts

Söker en fiskejacka för mitt fiske i norra Sverige. En kvalitetsjacka med maxpris på ca 3500:-.

-En fiskejacka som tål regn under en dags fiske.

-Kan gå med jackan under en hel dags fiske vid ca 10-15 graders ute tempratur

-Lätt och snabb att torka  samt är rymlig för att få in förstärkningskläder.

-En lätt och enkel jacka. Ett par större fickor behövs för att stoppa fiskeprylar m.m.

Vilken Jacka kan ni rekommendera?

Många skulle säga gore-tex. För min del  föredrar jag en lätt och vindtät anorak som Fjällrävens  i diverse färger med extrema överpriser men det var en annan sak. Har en mörkblå anorak sen ett par år. 100% kvalite men dyr!

3 hours ago, SA said:

Många skulle säga gore-tex. För min del  föredrar jag en lätt och vindtät anorak som Fjällrävens  i diverse färger med extrema överpriser men det var en annan sak. Har en mörkblå anorak sen ett par år. 100% kvalite men dyr!

Oooopppsss

"Sponsra tyska stormrika ägarna av fjällräven"

Sorry kunde inte låta bli...

Edited by Foam
26 minutes ago, Foam said:

Oooopppsss

"Sponsra tyska stormrika ägarna av fjällräven"

Sorry kunde inte låta bli...

Vilka tyska ägare? Ägs mig veterligen fortfarande av familjen Nordin och ingår i Fenix Outdoor koncernen som förvisso har sitt säte i Schweiz.

43 minutes ago, MagnusDomeij said:

Vilka tyska ägare? Ägs mig veterligen fortfarande av familjen Nordin och ingår i Fenix Outdoor koncernen som förvisso har sitt säte i Schweiz.

Nej jag har inget emot kapitalister. Tvärtom. Citatet är från signaturen SA när han kommenterade en som rekommenderade en Fjällrävenkeps med någon timmes mellanrum från det att han själv rekommenderar en Fjällrävenanorak. Ville bara belysa det något motsägelsefulla i det.

Edited by Foam

Jag använder aldrig en regnjacka om det inte regnar.

Softshell tycker jag är betydligt trevligare. Det klarar en del regn och om det börjar regna riktigt mycket så går jag över till en hederlig galonjacka, som faktiskt håller en torr.

• Like 1

Jag rekommenderar än en gång en helt vanlig lätt modell av skaljacka i bra kvalite typ som norrøna el arcteryx. 

En ryggsäck att ha prylarna i o även skaljackan när de inte regnar.. 

Sen kan du använda jackan till andra behov oxå.. 👍

• Like 1

Riktigt bra gummerade muddar som sluter tätt är en stor fördel. Man blir snabbt blöt om ärmsluten när man flugfiskar annars.

Tycker att loops nya jackor och Orvis är väldigt bra på just det.