Jump to content
Nicbjo

Ett speciellt spö

Recommended Posts

Jag fyllde nyss 40 år och då får man ju köpa sig en fin present 😃 Så redan i slutet på förra året mailade jag Mario Wojnicki och beställde ett spö , jag berättade även att det var min egen födelsedagspresent, och han lovade att det skulle vara färdigt i tid till min födelsedag.

Ungefär fyra månader senare så dök det då upp och wow! vilket vackert spö 😃

Jag hade bett om linförare i agat, mer vackert än praktiskt, men ändå!

Marios rullfästen är i mitt tycke de kanske snyggaste med välvda sliding rings och micarta i handtagsslut och butt. Micartan brukar vara ljusbrun eller svart och jag föredrar svart där.

De andra glasfiberspön jag äger/ägt/har sett har oftast haft spiggot holkar i samma färg som klingan. På mitt spö var dom dock i chokladbrunt, likande de spön jag sett från hans tid på Scott.

Men det kanske trevligaste var serienumret på spöt istället för datumet då spöt färdigställdes står datumet för min 40-års dag. Nördigt men kul 😃

Spö modellen är 217P4, ett 217 cm långt (7´2") klass 4 med parabolisk aktion, väldigt trevligt att kasta på gräs ismattan. prövade med en rio trout LT. ska nog även skaffa en opst klump.

LN9D9QwuRDuLWAyKLwBicw.thumb.jpg.54dd9a95ae5e0c07f0bd93b20de691b1.jpgpRz3VIzmSne9rhcKKr9Mhg.thumb.jpg.d583c6f647020e6a6b9921d746545180.jpgQfz90RcrTJCwmA4ZxgLtTA.thumb.jpg.492edb079e12d7d41cbab2737204c767.jpg

• Like 13

Riktigt fint spö! 
Har också gått i funderingarna att beställa av honom 👍🏻

Du får lägga ut en recension när du viftat med den ett tag 😁

Jag skulle också vilja fylla fyrtio. När jag gjorde det gick nog den nu åldrige Mario i blöjor.

• Like 1
  • Haha 4