Jump to content

Kamlunge och räktforsen

Recommended Posts

1 hour ago, Ismo said:

En gammal länk fung. inte längre...den var rätt rolig.:rolleyes:

Haha ja och det var för fiske i Juni jag funderade om det var lönt på lite våröring nu I början på maj / slutet på April 😁

1 hour ago Denho486 sa:

Haha ja och det var för fiske i Juni jag funderade om det var lönt på lite våröring nu I början på maj / slutet på April 😁

JA!..just fisket!...tror tidigt fiske är lämpat för just Öring...vet att i April-Maj-månad..så får lokala mest med Öring...TESTA...låt oss höra.:)

Ta Jockfall t ex...vet att lokala får Öringen i Majmånad..En Kompis te mig fick en Öring tidigt i Juni(runt 2kg)...April-Maj gäller...

H-Öringen vandrar ut mig veterligen....över 13 gr +...så stack H-Öringen fr. Älv.Karlby...nån annan?

• Like 1
1 hour ago Denho486 sa:

Hur brukar isläge och vattenstånd vare i början på maj och slutet på april? Har vårfloden satt igång? 

April-Maj så borde det vara BRA med vatten!....Finns det inget vatten då...då kan en lägga av med fisket.

• Like 1

De är nästan inget vatten alls i älven förren då isen gått.

Då isen har gått och vattnet stiger brukar vi ha ganska bra öringfiske i nedre delen av kalixälven.

De är lite problem att hitta bra platser att fiska på då vattnet oftast är uppe i skogen, men med lite vilja och fantasi så brukar de gå bra 👍

Kom ihåg att de är öring förbud i vissa byar fram till 1 maj 👍

Edited by lille_98
  • Like 2
3 hours ago, lille_98 said:

De är nästan inget vatten alls i älven förren då isen gått.

Då isen har gått och vattnet stiger brukar vi ha ganska bra öringfiske i nedre delen av kalixälven.

De är lite problem att hitta bra platser att fiska på då vattnet oftast är uppe i skogen, men med lite vilja och fantasi så brukar de gå bra 👍

Kom ihåg att de är öring förbud i vissa byar fram till 1 maj 👍

Okej när brukar isen gå? :)

Räktforsen verkar vara tillåten att fiska nu i alla fall om jag inte missat nått? 🤔

Hade vart roligt och se om man kan fånga en besa eller nystigen öring! 

3 hours ago, Denho486 said:

Okej när brukar isen gå? :)

Räktforsen verkar vara tillåten att fiska nu i alla fall om jag inte missat nått? 🤔

Hade vart roligt och se om man kan fånga en besa eller nystigen öring! 

Just nu ligger isen stabilt, men de kan gå fort, skulle tro den ligger kvar typ 2-3 veckor till.

Jag tror att man får fiska på ena sidan av älven i räktforsen nu, lite osäker på de. De borde stå i fiskereglerna då man köper fiskekortet 🤔 

• Like 1
Posted (edited)
1 hour ago, lille_98 said:

Just nu ligger isen stabilt, men de kan gå fort, skulle tro den ligger kvar typ 2-3 veckor till.

Jag tror att man får fiska på ena sidan av älven i räktforsen nu, lite osäker på de. De borde stå i fiskereglerna då man köper fiskekortet 🤔 

Hade en kompis som passerade räktforsen på E10an i veckan som var han sa att det bara var is i kanterna då och att det såg fiskbart ut 🤔

Edited by Denho486
28 minutes ago, Denho486 said:

Hade en kompis som passerade räktforsen på E10an i veckan som var han sa att det bara var is i kanterna då och att det såg fiskbart ut 🤔

Ja absolut i forsarna är de fullt fiskbart 👍 

Ta de bara försiktigt vid iskanterna 👍🎣

• Like 1
59 minutes ago, lille_98 said:

Ja absolut i forsarna är de fullt fiskbart 👍 

Ta de bara försiktigt vid iskanterna 👍🎣

Okey vr tror du att man ska lägga tid om man åker en dag denna tid på året och början av maj 

Kamlunge eller räktforsen? 

49 minutes ago, Denho486 said:

Okey vr tror du att man ska lägga tid om man åker en dag denna tid på året och början av maj 

Kamlunge eller räktforsen? 

De är två bra sträckor båda två. Räktforsen är en betydligt längre och mera lätt fiskad då den är mer samanhängade än Kamlunge sträckan. 

8 minutes ago, lille_98 said:

De är två bra sträckor båda två. Räktforsen är en betydligt längre och mera lätt fiskad då den är mer samanhängade än Kamlunge sträckan. 

Okey :)

• 1 month later...