Jump to content
Laxarnas prins

Stängda Norgeränser öppnar för fiske i Sverige.

Recommended Posts

12 hours ago, Henka said:

Ja det känns mörkt ut om man läser den artikeln. Men jag lever på hoppet då jag tror att läget kan ändras mycket på en dag, en vecka och månad då vi aldrig stått inför en pandemi med så stor påverkan i modern tid. Samtidigt ger Sveriges sakkunniga på TV vitt skilda meningar i fråga. Ju mer jag lyssnar och sätter mig in i Coronafrågan ju mer kluven blir jag av alla vaga begrepp som sakkunninga raljerar med. Om två veckor då länder ser att ekonomin får en större negativ effekt på landet än vad man kunnat ana kanske man väljer nya strategier och öppnar upp i syfte att stimulera ekonomin som kan bli katastrofal för många medborgare. Om ett vaccin kommer snart kan det också ändra läget. Om färre dör kan det ändra läget och vise versa.

Jag kan tycka att denna pandemi har något att säga oss människor om ex resandet och samhällsekonomins sårbarhet. Vi kanske har levt lite väl mycket i lyx och nu kanske kan lära av konsekvenser av att folk kan befinna sig i olika delar va världen på mycket få timmar....

55 minutes ago, Balswinger said:

??

Menar du att det är för mycket restriktioner när det gäller ditt laxfiske, men för lite i övrigt?

Nä.....lite mer som att Sverige inte har stängt ner som övriga grannländer. 

4 hours ago, Line-speed said:

Nä.....lite mer som att Sverige inte har stängt ner som övriga grannländer. 

Så alla andra länder som stängt ner är välkomna till Norge tidigare än svenskar alltså?
Lycka till med alla Laxfrälsta Italienare, Spanjorer då😁

54 minutes ago, Mats.J said:

Så alla andra länder som stängt ner är välkomna till Norge tidigare än svenskar alltså?
Lycka till med alla Laxfrälsta Italienare, Spanjorer då😁

De kan mkt möjligt bli så..  🤪😁

Dr Tengels teorier har inte precis slagit in tidigare så jag förstår grannländers oro...  😁

Screenshot_20200521_135314_com.android.chrome.jpg

• Like 1

Tegnell kan väl inte hjälpa att privata äldreboenden inte köpt bra skyddsutrustning och tvingat sjuka att jobba. Även kommunala äldreboenden  har brister.

De har inte följt Tegnells restriktioner och då ska de stå till svars tycker jag!!!!

Lycka till ens med semester inom Sverige nu när tusentals Stockholmare håller på o provocerar upplopp o lite extra coronavirus...  De blir bra de där. 👍👍

• Sad 1

Tegnell: ”Svenska strategin är bra”

Vet inte vad det är med Sverige? 4500 officiellt döda av corona, inte många bryr sig. Det är ju ändå bara 80-åringar typ. "Ny glädjeyra på stockholmsbörsen". En man blir utsatt för brutal polismisshandel i ett främmande land och tusentals stockholmare protesterar... Dårarnas paradis?

Kommer jag över gränsen är det ytterst tveksamt att jag återvänder till Sverige. 

• Like 4

Undrar vad som händer om en pinkar över gränsen?

14 hours ago, Ismo said:

Undrar vad som händer om en pinkar över gränsen?

Det bli ännu grönare på andra sidan? 🤢

Edited by Balswinger
  • Haha 1