Hoppa till innehåll

Cykel på fjället


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Har inte testat med så mycket packning (om du tänker inkl tält), tricket generellt är väl att spänna mycket på cykeln så du slipper ha allt på ryggen och få megahög tyngdpunkt. Just i år vet man inte men jag hoppas några fjällstationer kan öppna.

 

Hemmavid kommer jag testa sovhammock ist för tält och liggunderlag då det är så mkt lättare. Men det funkar ju inte där inga träd finns.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Roligt att frågan kom upp!

Vi står nämligen och överväger tanken att cykla i sommar på fjället. Närmare stekenjokk. Finns fina mtb leder där. Men, vi kommer också ha 3-4dagars packning. 
 

vore sjukt kul om någon hade liknande erfarenhet! Annars får de bli helikopter. Vägrar gå 1,5mil. ?

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fråga inte mig men många finnar gillar att cykla. Snackat lite med dom och de säger att de följer fyrhjulingarnas leder till stor del. Men blir mycket tid att leda cykeln!
Och de använde sk fatbikes tror jag eller 27,5+. De ligger ute max en vecka. Väldigt svårt att tänka mig en längre vistelse på detta vis.

Lägger ut igen samma bild från Lainioälv.  Cyklar kan vara väldigt dyra numera, eller slit o släng!

 

DSC_4319.JPG

Redigerad med SA
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, SA said:

Fråga inte mig men många finnar gillar att cykla. Snackat lite med dom och de säger att de följer fyrhjulingarnas leder till stor del. Men blir mycket tid att leda cykeln!
Och de använde sk fatbikes tror jag eller 27,5+. De ligger ute max en vecka. Väldigt svårt att tänka mig en längre vistelse på detta vis.

Lägger ut igen samma bild från Lainioälv.  Cyklar kan vara väldigt dyra numera, eller slit o släng!

 

DSC_4319.JPG

Imponerande att få med sovutrustning mat o fiskeprylar inkl vadarna i den där packningen ??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sett dom cykla iväg snabbt hemmåt efter avslutat fiske. Med spännband sitter tält och spön improviserat. Och en lite större ryggsäck på ryggen.

Vadarna vete fan hur plats! Bra vadarskor  kan ju ta enormt med plats . Även dom lättaste tar nästan mer plats än själva vadarna!

Men om man cyklar i andasvadarna  och sen sover med vadarna på så behövs inget tält eller andra byxor. Funkar säkert om man inte är så kräsen!??

Redigerad med SA
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...