Hoppa till innehåll

Ni med midjevadare


djkj

Recommended Posts

Har skaffat midje/höftvadare till denna sommar och undrar om ni som kör med sådana upplever att håller sig uppe med hjälp av original resårskärpet eller finns det behov av hängslen? Tänkte på rejäla hantverkar hängslen då, men då känns det som själva poängen försvinner med att ha just midjevadare.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Funkar utmärkt med vanliga midjebältet. Har kört simms, vision, Patagonia och Rapala prowear. Ingen av dem har behövt några hängslen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 6/5/2020 at 11:18 AM, djkj said:

Har skaffat midje/höftvadare till denna sommar och undrar om ni som kör med sådana upplever att håller sig uppe med hjälp av original resårskärpet eller finns det behov av hängslen? Tänkte på rejäla hantverkar hängslen då, men då känns det som själva poängen försvinner med att ha just midjevadare.

 

Det är samma "problem" sommed vanliga kostymbyxor. Har du vätrimmad midja så fungerar det utan hängslen. Men har du byggt upp en stor buk så hamnaroftast linningen/bältet under buken och då måsta du ta till hängslen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kläder överlag idag är ju sydda för sälformade kroppar. Och storlekarna har ökat i omfång men minskat i siffra. För att folk inte ska känna sig så tjocka antar jag.

Tycker det borde göras tvärtom för folkhälsan.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago, jakobj said:

Kläder överlag idag är ju sydda för sälformade kroppar. Och storlekarna har ökat i omfång men minskat i siffra. För att folk inte ska känna sig så tjocka antar jag.

Tycker det borde göras tvärtom för folkhälsan.

Rund är också en form. 

Du är bara sur för att du är svag?

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago, Henka said:

Rund är också en form. 

Du är bara sur för att du är svag?

Avsaknaden av likes på mitt inlägg bekräftar vad jag alltid misstänkt. Flugfiskare är överlag av den form som tilltalas av dagens silltunnestandard.

Tror att du är sur för att du är gammal. ?

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

36 minutes ago, jakobj said:

Avsaknaden av likes på mitt inlägg bekräftar vad jag alltid misstänkt. Flugfiskare är överlag av den form som tilltalas av dagens silltunnestandard.

Tror att du är sur för att du är gammal. ?

Metare är fetare, så länge det är sant kan man alltid vara tillfreds med sin feta lekamen ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

17 hours ago, jakobj said:

Kläder överlag idag är ju sydda för sälformade kroppar. Och storlekarna har ökat i omfång men minskat i siffra. För att folk inte ska känna sig så tjocka antar jag.

Tycker det borde göras tvärtom för folkhälsan.

Det är ju bara bra.

Balanserar faktumet att kläderna krymper i garderoben. Säkert en konspiration.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...