Jump to content
Bigsalmon

Haspelrulle köpes

Recommended Posts

Nån som gått över helt till flugfiske och har en bättre haspelrulle att sälja/byta?

Jag letar efter en rulle i abborrstorlek, typ Shimanos 2500 eller Daiwas 1500. Mindre rullar kan också vara av intresse. "Alla svar beaktas".

Intressanta märken är Shimano och Daiwa (och kanske ABU, men bara kanske)

Inte intresserad av Okuma, Penn, Fladen, Mitchell.

Även ett bra spö är intressant. Minst 7' för beten upp till ca 35 gram.

Jag har flugspön, -rullar, -linor mm att byta med.

rulle.JPG

Jag har en Daiwa Crossfire 3000 special-upplaga i svart färg med lite guldattiraljer.. Är bara just större än 2500, knappt ej märkbart alltså viktmässigt mer än att den tar lite mer lina bara... Riktigt fin...

Har även två Rapalas å en drös med Rapala kopior (Salmo Minnow) som kan säljas till bra pris.. Har en Trilene Xl Smooth Castin 0,26 mm nylonlina åxå om du behöver... 

Allt nytt å Säljes dock enbart, ej byten

Mvh Fredrik

daiwa-crossfire-black-3000-500x500.jpg

daiwa-crossfire-black-3000-back-500x500.jpg

20 minutes ago, hidde said:

Jag har en Daiwa Crossfire 3000 special-upplaga i svart färg med lite guldattiraljer.. Är bara just större än 2500, knappt ej märkbart alltså viktmässigt mer än att den tar lite mer lina bara... Riktigt fin...

Har även två Rapalas å en drös med Rapala kopior (Salmo Minnow) som kan säljas till bra pris.. Har en Trilene Xl Smooth Castin 0,26 mm nylonlina åxå om du behöver... 

Allt nytt å Säljes dock enbart, ej byten

Mvh Fredrik

Tack för erbjudandet, men det är inte vad jag söker. Jag tänker mig en rulle med ett nypris på 1500 kr eller mer.

Jag antar att det är en specialversion av den här du har: 

https://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/daiwa-20-crossfire-lt.html?gclid=CjwKCAjwjLD4BRAiEiwAg5NBFk1eJvjQutugmyLixwVZNIlRIqqUxZwOERNsncNASUDzeCaFK0H3yxoC0iMQAvD_BwE

1 hour ago, Christiannois said:

En Shimano rarenium 2500 eller en Shimano stella FI 4000 kan det vara av intresse?

Stellan blir för stor, men Rarenium-rullen är intressant. Är det Rarenium 2500 Ci4? Ålder? Sitter det lina på, vilken i så fall? Bilder? Pris?

Blir inte en 2500 lite för stor för Abborre fiske? Jag använder 1000-1500 modeller för det fisket, även till Regnbåge.

49 minutes ago, Ixoye said:

Blir inte en 2500 lite för stor för Abborre fiske? Jag använder 1000-1500 modeller för det fisket, även till Regnbåge.

Jo, det är gränsfall, men jag ska ha den till gös också och vill ha plats för upp till 0,16-lina. Har en Daiwa 1500 idag och den storleken är ganska perfekt. Tyvärr är den gammal och behöver pensioneras.

Jag tycker också att en större diameter på spolen gör att linan hasplas både på och av bättre.

• Like 1