Hoppa till innehåll

ULS Hybrid


Glen2

Recommended Posts

Hej , tänkte kolla om någon har erfarenhet av Guidelines ULS Hybrid. Skulle vilja ha ett spö som lämpar sig för lite större flugor .

Tänkte det kunde vara roligt att prova på ett switch spö och känna på lite tvåhandsfiske med ändå ha möjligheten att använda det som ett enhandsspö.

Fiske efter öring i mindre åar / älvar och till insjöfiske. Funderar på om sexan i serien är tillräckligt eller om man skulle gå upp på en sjua. Någon som har erfarenhet av spöserien?

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag sålde precis en klass 8 som jag testat nu i sommar. Jag tycker det är mer ett enhandsspö en två. Och då jag sökte mer åt switch tyckte jag det blev mer enhands. 
Och deras ULS 3D klumpar går att kasta överhands kast utan problem, bara ut med klumpen sen skjuter det bra 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 

7 minutes ago, Freddan said:

Jag sålde precis en klass 8 som jag testat nu i sommar. Jag tycker det är mer ett enhandsspö en två. Och då jag sökte mer åt switch tyckte jag det blev mer enhands. 
Och deras ULS 3D klumpar går att kasta överhands kast utan problem, bara ut med klumpen sen skjuter det bra 

Tack! Var mest sugen på ett enhands med längre but så det låter ju intressant. Tycker du att en vanlig klass 8 wf lina låg rätt i vikt för enhands?

Deras uls klumpar har jag haft sen tidigare, riktigt trevliga. 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tycker spöt är makalöst trevligt. Köpte en #7, men var tvungen att köpa en #5 här på forumet också för att jag blev så förtjust.

Från början tyckte jag det gick bäst att 2 handskasta, men nu när jag vant mig går jag och växlar utan att tänka.

På minussidan är holkar som glider samt ringar som ej är i linje, men det kan jag leva med.

Handtaget är ett par cm längre på #5 än på #7. Vet ej om det kommit olika generationer eller om det är ojämn tillverkning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, NinjaTobbe said:

Tycker spöt är makalöst trevligt. Köpte en #7, men var tvungen att köpa en #5 här på forumet också för att jag blev så förtjust.

Från början tyckte jag det gick bäst att 2 handskasta, men nu när jag vant mig går jag och växlar utan att tänka.

På minussidan är holkar som glider samt ringar som ej är i linje, men det kan jag leva med.

Handtaget är ett par cm längre på #5 än på #7. Vet ej om det kommit olika generationer eller om det är ojämn tillverkning.

Hur e 5an o fiska i blåsigt väder?  Jag e lite sugen på en sån till hitch o bomberfiske efter smålax... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag hunnit testa #7 spöet på 2 korta turer. Himla trevligt! Känns naturligt att köra underhandskast med både en och två händer. Även överhandskast kändes naturligt! Första switchspöet som faktiskt känts bra att fiska med enhandsfatning. 

 

DSC00820.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...