Hoppa till innehåll

Lagga slitage på vadare?


Dorin_89

Recommended Posts

Hej,

Jag märkte att mina goretex vadare har lite slitage i grenen säkert p.g.a vandring/vanlig användning. Frågan är om man kan använda en sådan repair kit från Simms fast på utsidan eller hur ska man göra? Vadarna läker inte vatten än men jag misstänker att de kommer att göra det snart i.o.m att slitaget är precis vid sömmen. 

Några tips?

Tack på förhand!

IMG_0764 2.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok, men du använder alltså inget ovanpå slitaget/hållet utan kör direkt med limmet? Jag tänker att  om man använder en bit av den goretex biten från repair kiten borde väl förhindra ännu mer slitaget lite antar jag eller hur? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago, Dorin_89 said:

Ok, men du använder alltså inget ovanpå slitaget/hållet utan kör direkt med limmet? Jag tänker att  om man använder en bit av den goretex biten från repair kiten borde väl förhindra ännu mer slitaget lite antar jag eller hur? 

Visst kan man limma dit en bit Gore-Tex el kanske en bit spinnakertejp om du inte hittar nå annat 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Dorin_89 said:

Precis, det som syns är ju på utsidan.

Jag ska prova och se vad jag kan göra. Men tror du att bara limmet förhindrar mer slitage?

Tack för er svar!

Det huvudsakliga slitaget är ju precis där hålet är, så iom att du limmar där kommer det fortsatta slitaget hamna på limmet. Ev kan du väl smeta ut limmet så det täcker en lite större yta. Jag satte bara dit en droppe.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...