Jump to content
Denho486

Vindelån/rävfallet plus sjöar

Recommended Posts

Tjena

Vi är ett gäng som ska upp till Ammarnäs i år igen i Augusti. Men denna gång hade vi tänkt fiska vindelån samt de sjöar som finns utmed kungsleden när man viker av vid rävfallet. 

(vuotsjaure och raksjaure) någon av er edgare som fiskat vindelån i och omkring rävfallet eller i sjöarna där och kan ge lite tips på flugval osv? 

Tror ni det går att lura någon röding rentav i någon av sjöarna? 

Edited by Denho486

I vindelån har klinkhamer ( vad annars 🥴) gått bra för min del. Brun eller svart kropp. Smygfiske. Fantastiskt fin ström.

Har bara fiskat Vuotsjaure och där fick vi bara öring. Streamer och nymf gick hem främst. Mycket småfisk dock. Mina källor säger att Raksjaure håller större fisk. Självklart är den längre bort.

9 hours ago, villevalross said:

I vindelån har klinkhamer ( vad annars 🥴) gått bra för min del. Brun eller svart kropp. Smygfiske. Fantastiskt fin ström.

Har bara fiskat Vuotsjaure och där fick vi bara öring. Streamer och nymf gick hem främst. Mycket småfisk dock. Mina källor säger att Raksjaure håller större fisk. Självklart är den längre bort.

Alright ja vi hade tänkt prova båda dom sjöarna men finns det röding där?

är det bäst uppströms eller nedströms rävfallet när man fiskar vindelån?

4 hours ago, Denho486 said:

Alright ja vi hade tänkt prova båda dom sjöarna men finns det röding där?

är det bäst uppströms eller nedströms rävfallet när man fiskar vindelån?

Enligt länsstyrelsen ska det finnas öring och röding där.

Har aldrig testat uppströms Rävfallet, brukar fiska nedströms Aitelnäs. Ni kommer se stor fisk och det är helt fantastiskt. Rätt svåra att överlista.

• Like 1

1 hour ago, villevalross said:

Enligt länsstyrelsen ska det finnas öring och röding där.

Har aldrig testat uppströms Rävfallet, brukar fiska nedströms Aitelnäs. Ni kommer se stor fisk och det är helt fantastiskt. Rätt svåra att överlista.

Okey det låter ju superbra 😊 hoppas vädret är med oss bara. Var till kaitum för 2 veckor sedan och flög ut med tält. Herrejösses vad det regnade 😬