Hoppa till innehåll

Orvis


Isoperla

Recommended Posts

Startade denna tråd nu då jag kom att tänka på detta i en annan tråd (Fiskebutiker i EU) där jag var inne och skrev.

Orvis verkar nästan ha försvunnit från den svenska marknaden, strögrejor finns hos t.ex. XXL och en del småbutiker, men ingen verkar ha ett bredare sortiment. Märkligt, egentligen är det någon som vet anledningen till detta? Liten efterfrågan eller är Bios dåliga på att sälja in Orvis till butikerna?  Eller har butikerna för små marginaler på Orvis? Känner rätt så många som gillar Orvis och jag tycker själv att de är bra och att deras kundservice är på en väldigt hög nivå. Liksom Patagonia engagerar de sig dessutom också för miljön och fiskevård.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns vell ingen efterfrågan efter Orvis. 
Samtidigt som vi i Norden är så otroligt snäva när det gäller vad det står märke på grejorna och det verkar vända snabbt. Loomis var otroligt poppis ett tag och folk betalade vad som helst och nu är de knappt nån som nämner Loomis. 

Märkes snävheten syns även inom andra områden ex musikinstrument osv

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago, JSC said:

Finns vell ingen efterfrågan efter Orvis. 
Samtidigt som vi i Norden är så otroligt snäva när det gäller vad det står märke på grejorna och det verkar vända snabbt. Loomis var otroligt poppis ett tag och folk betalade vad som helst och nu är de knappt nån som nämner Loomis. 

Märkes snävheten syns även inom andra områden ex musikinstrument osv

Det stämmer nog att Loomis också försvunnit här i Sverige. Hardy var ju borta ett tag, men verkar ha gjort en comeback. Sage är ju fortfarande populärt, men inte som för 25 år sedan när "alla" skulle ha Sage. Scott var inte så populärt förr, men verkar ha vunnit i popularitet. När jag började flugfiska var det främst Orvis och Hardy som var premium, som man drömde om, men inte hade råd med som ungdom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...