Jump to content
Edgeforum

Recommended Posts

Tjenare , 

Har ingen större koll på detta så kollar med er som vet. 

Har en Loop DryFly rulle med extra spole finns det något värde i dessa eller är det detsamma som dagens Danielsson rullar. 

Är väl samma rulle men dom avsluta väl samarbetet 2005? Om jag minns rätt. 

Tack på förhand 

Det beror på om det är första eller andra modellen.  Den första brukar kosta lite mer. 

Den första är "kantigare" och har mindre text. På den andra modellen följer texten rullens rundning, precis som på nuvarande modell.

Fina rullar! Jag skulle påstå att den är värd minst lika mycket som en ny Danielsson (om skicket är fint). Utan extraspole kanske 2000kr är rimligt, en femhundring till med extraspolen.

Som Bigsalmon skriver ovan finns det två olika modeller och den första är lite mer eftertraktad.

”Hel” alltså oborrad triangel tycker jag är fränt på dessa också. Posta gärna en bild på din rulle :) 

Säkerligen minst 2000:- (mest eftertraktade modellen i bra skick)

har sett sådana här gå för upp mot 2500:-

Loop 1 i bra skick kanske t.o.m. några hundra dyrare (lite dyrare pga liten serie?)

Loop 1,5 billigare (Runt 1700 beroende på skick?)

denna rulle kommer inte bli billigare, redan en klassiker

Edited by Chrglx

Den första modellen av Dry fly som kom 1996 hade oborrad triangel. Den här har borrad triangel och högt serienummer. Antingen ett sent ex av den tidiga modellen eller utbytt triangel. Men den ser väldigt fin ut. Hittar du rätt köpare så kanske du får 2000:-. Annars ligger dom nog på ca 1500:-. En ny hos Danielsson ligger på 1745:-.

• Like 1

Ett normal fint exemplar av första modellen ligger runt 2000kr, men din ser väldigt fin ut så den bör vara värd en femhundring till.

Edited by Ixoye
3 hours ago, Wickhams fancy said:

Den första modellen av Dry fly som kom 1996 hade oborrad triangel. Den här har borrad triangel och högt serienummer. Antingen ett sent ex av den tidiga modellen eller utbytt triangel. Men den ser väldigt fin ut. Hittar du rätt köpare så kanske du får 2000:-. Annars ligger dom nog på ca 1500:-. En ny hos Danielsson ligger på 1745:-.

Kul info! Nu måste jag titta om jag har oborrat från första omgången. Jag har även en från första omgången av sista Loop Dryfly-modellen. När jag köpte den tyckte jag den nya var snyggare, nu tycker jag den första är snyggast.

• Like 1