Hoppa till innehåll

Radian's efterträdare.


Ixoye

Recommended Posts

3 hours ago, subbuteo said:

Vet du något om egenskaperna?

Inte mer än det jag läst på det Amerikanska flugfiskeforumet.

"Ive had a chance to lawn cast and fish the 5wt prototype twice on the Delaware over a month.

I’ll be brief:
I wouldn’t say it's faster, atleast not considerably, BUT the butt section is stiffer which alters the feel of the rod.

Its a nice rod, no doubt. Very accurate, but the first version was no slouch either. People who didnt like the original may like this iteration more, and vice versa. Not unlike the meridian to sector change.

I understand we may start seeing marketing this month and a release in September."

Redigerad med Ixoye
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, subbuteo said:

Jag vet inte om det är jättepositivt att den är styvare i butten. Låter spontant inte som det är något för mig. Men det ska bli kul att prova ändå. Så får vi se om det blir lika mycket hype runt denna som det blev runt Radian. 

Finns ju dom som gillar när de e styft o stumt i roten...  ??

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 8/16/2020 at 5:55 PM, subbuteo said:

Vet du något om egenskaperna?

Jag uppfattade det som att detta ”nya” vidunder till spö är 12% lättare, 17% starkare samt att det kastar längre än alla jämförbara spön överhuvudtaget. Det är dessutom både snabbt och långsamt eller vad du vill som typ medium fast med ”parabolisk” aktion. Precisionen, eller som amerikanerna säger accuracy, är  helt oöverträffad. Den är bättre än den bästa målsökande missilen. Det enda som väger emot är väl att priset inte har höjts... Ja det är vad jag hörde om detta revolutionerande spö. Med vänlig hälsning,  Experten. ?

  • Haha 4
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
5 hours ago, Ixoye said:

Högre swing-weight än Radian! nej tack, där försvann mitt intresse för detta spö.

Den där Ben ska man nog ta me en nypa salt då hans poängsystem är helt taget ur luften .....han kan nätt o jämt kasta så jag vet inte hur han fått den självutnämnda äran att va spöexpert.. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...