-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.
-
By ElMosquero · Posted
Finns kvar. Fjädrar som passar t ex nattsländepuppor, flymfer, nymfer, spiders mm. -
Hallå, har ni någon favoritlina till ett demon 905 ? Lutar åt en royal wulff tt plus.. eller har ni andra förslag?
-
By kent.flyfish · Posted
Du som har testat Covert, Helios 3D och Loop SX 590. Kan du beskriva skillnaden mellan dem?? Mvh Kent -
Kör du en så stor och buskig torrfluga som i exemplet, och dessutom i strömmande vatten, tycker jag inte att 0,30 är så tokigt. Inte mitt förstaval, men visste jag att det fanns chans på grov fisk skulle jag inte tveka. 0,22-0,25 tycker jag känns rimligt. Börja grovt och om du på något sätt misstänker att fisken skyggar för tafsen byter du till tunnare. Kommer ihåg en gång på en bred och ganska tung nacke. Fisken ville inte ta när vi körde med 0,25-0,30 så kompisen bytte till 0,20. Fisken tog i första utlägget, gick över nacken och försvann med flugan...
-
Kör som regel tafstjocklek efter strl. på flugan helt enkelt..kasten blir smidigast då..en stor fet tub å 0,20 är lite dålig kombo.
-
Nej, jag har bara kört med sexan. När du håller bara spöet i handen känns det snabbt och styvt, vilket det iofs är, men med lina är det så följsamt och välbalanserat att det känns som en förlängning av armen. Jag använder en Loop FW 4seven med en Rio Gold WF6F och det tycker jag är en perfekt kombo. Det vore spännande att testa det med en kortare klump, typ 9-10 meter. Jag tror det skulle bli ett ännu effektivare redskap på kort- och mellandistans.
-
By BertKarlsson · Posted
När kör ni 0,30 i tafs? När ni fiskar öring på torrflugor eller nymfer? Känns lite grovt -
Mmm helt ok. Har man större flugor spelar det ju mindre roll. Öringen är ju inte tafskänslig i strömmande vatten, speciellt inte om man streamar hem eller släpar flugorna i ytan. Bättre en tjockare tafs så man kan sätta press på fisken utan att tappa den tänker jag. Onödigt utdragna fajter är ju ingen höjdare, speciellt inte om man tänker återutsätta.
-
-
Ämnen
-
Images
-
0
-
0
-
0
-