Hoppa till innehåll

Topp öglan är lös


Recommended Posts

Det är busenkelt! Ta bort öglan och ta bort gammalt lim på klingan. Limma sedan dit öglan igen med epoxylim eller smältlim. Ha lim på klingan, tryck dit ringen och snurra den några varv år båda hållen så att limmet fördelas runt klingan. Glöm inte att passa in ringen så den kommer på samma sida som de andra spöringarna. Lycka till!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Bigsalmon said:

Det är busenkelt! Ta bort öglan och ta bort gammalt lim på klingan. Limma sedan dit öglan igen med epoxylim eller smältlim. Ha lim på klingan, tryck dit ringen och snurra den några varv år båda hållen så att limmet fördelas runt klingan. Glöm inte att passa in ringen så den kommer på samma sida som de andra spöringarna. Lycka till!

Åå tack! 

Hur får jag lös öglan nu då? Den sitter fortfarande fast men går att snurra. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago, Balswinger said:

När jag gjorde det drog toppöglan iväg som en raket! ?

Såpass det verkar ju vara rätt metod då ?

Kan någon länka eller skriva vilket epoxylim man ska ha? Eller fungerar vilket som helst som jag kan köpa på nån lokal affär? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago, Denho486 said:

Såpass det verkar ju vara rätt metod då ?

Kan någon länka eller skriva vilket epoxylim man ska ha? Eller fungerar vilket som helst som jag kan köpa på nån lokal affär? 

Vilket tvåkomponentslim som helst funkar. Fördelen med det är att det släpper när du värmer på det med t.ex. ett värmeljus. Om du vill byta öglan i framtiden värmer du bara på "ringtuben" så släpper den från klingar. Detsamma gäller förstås t.ex. metalldelarna på rullfästet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 hours ago, Denho486 said:

Åå tack! 

Hur får jag lös öglan nu då? Den sitter fortfarande fast men går att snurra. 

Det låter som om du kan dra den rakt ut om du tar i lite. Det är nog torra limrester som håller den kvar.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...