Jump to content

Kenneth Bodström avliden.

Ismo
 Share

Recommended Posts

Han no:1 enl. mig inom flugfiske/flugbindning..+ att visst(fick jag höra nyss)..väldigt engagerad inom fiskevård..villket jag inte visste. R.I.P

Tydligen så låg han mycket(inspiration) bakom Lennart Bergqvist "Flugbindning på mitt sätt!"

• Like 1

37 minutes ago empe sa:

Här är en länk till historien om Rackelhanen.

https://www.rackelhanen.se/swe/page16a1.html

Visst är det den här mannen du menar?

Jupp! Minns jag köpte tidigt -80 tal Fälthandpockets 2st ena om endast(tror jag) Nattsländor ..den andra om Dagsländor..kanon pockets..så utförligt gjorda  när varje art kläcker ..hur & var & när..& jag min arme jävel slängde bort dom för många år sedan..HUR DUM KAN EN VARA?

Det var där jag läste om när Nattslände Puppan(livscykel) kläckte b la....allt har stämt med det jag nu vet själv.

Ångrar bittert!!..att jag slängde...bort dom/dem.

Edited by Ismo

On 10/30/2020 at 2:05 PM, Ismo said:

Jupp! Minns jag köpte tidigt -80 tal Fälthandpockets 2st ena om endast(tror jag) Nattsländor ..den andra om Dagsländor..kanon pockets..så utförligt gjorda  när varje art kläcker ..hur & var & när..& jag min arme jävel slängde bort dom för många år sedan..HUR DUM KAN EN VARA?

Det var där jag läste om när Nattslände Puppan(livscykel) kläckte b la....allt har stämt med det jag nu vet själv.

Ångrar bittert!!..att jag slängde...bort dom/dem.

Det är stort av dig att erkänna hur otroligt dum man kan vara. Jag har också gjort dumma saker men inget så urbota dumt. Jan Myrdal hade 50000 böcker när han dog. Om man har hål i huvudet som jag kan det vara bra att spara så att man kan gå tillbaka och titta/läsa igen.