Jump to content

Guideline Reaction

Recommended Posts

Någon som fortfarande kör med dessa spön? Tänkte främst på tvåhandsserien, (13,7 #8/9 och 9/10) de har ju 10 år på nacken nu. Är de värda runt 3000kr i dagsläget, och hur bra är de egentligen? 
Tänker lite såhär, att lägga på ett par tusen och köpa ett nytt, tex Greys Gr60/70/80) modernare spö med garantier osv. Tar gärna emot tips och synpunkter på köp av äldre lite dyrare spön, vs nya lättare och ev annan fiber i klingor osv.

Tight lines?

Edited by E12

Jag hade ett Guideline Reaction FRS 13' 7" #9-10 som jag sålde för cirka ett år sen. Jag hade då haft det i några år, men sålde det eftersom jag tyckte det var för styvt. Jag hittade andra spön som jag gillade bättre och då fick det gå. Jag hade även föregångaren som bara hette Reaction, som jag tyvärr lyckades smälla av. Jag fick köpa ett nytt FRS av Guideline för bara 1300 kr eftersom de inte hade några reservdelar till gamla Reaction. Minns inte om det var någon jättestor skillnad på det gamla och det nya. Det var säkert 6 år sen jag kastade med gamla modellen. Vill minnas att den rekommenderade linvikten var 34-37 gram på FRS, men man kunde lätt häkta på en 39 grammare om man ville. Känner inte till Greys så att jag kan göra en jämförelse.

• 6 months later...
23 hours ago jocke_möller_88 sa:

Har nyss kommit över ett Guideline Fsr 14,8 10/11 i mycket bra skick Och en riktig kanon.   Kan rekommendera dom spöna.

Jag är mycket nöjd med spöt 👍👍👍

9D8D86B8-1380-4DCA-A509-3CD30836DC2A.jpeg

Håller med Jocke Möller, ett kanonsnö!

Han du köpte det av är också helt okej😉

• Like 1