Hoppa till innehåll

Åror på flytring!


_tobbe_

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Beror på hur ont du har i knäna, det är ju extremt mycket mer energikrävande att sitta o plaska än det är att ro. Årorna är inte i vägen, man kan ha både åror o fenor samtidigt man manövrerar m fenorna när man fiskar. Skulle aldrig lägga ner pengar på en flytring utan åror. Fiskar kust och det är ovärderligt! Man kan täcka oändligt mkt mer vatten med årorna. Jag fick så jävla ont i knäna av paddlandet, därför satte jag åror på min fishcat 4. 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago, Barkarby said:

... därför satte jag åror på min fishcat 4. 

 

Du eftermonterade på något fiffigt sätt? På en som inte var gjord med/för åror?

Tacksam isf om du vill dela med dig hur du gjorde, helst med bilder. ?:)

Jag har haft samma tanke...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Årtullar: Erlandssons brygga, såna till gummijollar, det finns ledade m en skruv som man fäster åran på. Åror: biltema, plast - förstärktes m rundstav där årtullsskruven fäster igenom. Man får sätta sig i flytringen o laborera lite med var årtullsplattan ska sitta. Sydde fast dem med segellagningstråd. Har haft i två år. Lycka till!

  • Like 4
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago, Barkarby said:

Årtullar: Erlandssons brygga, såna till gummijollar, det finns ledade m en skruv som man fäster åran på. Åror: biltema, plast - förstärktes m rundstav där årtullsskruven fäster igenom. Man får sätta sig i flytringen o laborera lite med var årtullsplattan ska sitta. Sydde fast dem med segellagningstråd. Har haft i två år. Lycka till!

Du orkar inte länka till den variant av årtullar du har? ? Skulle vara intressant att modda upp flytringen nu under vintern... har också en FC4 

Redigerad med Lodjur
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago, Barkarby said:

Årtullar: Erlandssons brygga, såna till gummijollar, det finns ledade m en skruv som man fäster åran på. Åror: biltema, plast - förstärktes m rundstav där årtullsskruven fäster igenom. Man får sätta sig i flytringen o laborera lite med var årtullsplattan ska sitta. Sydde fast dem med segellagningstråd. Har haft i två år. Lycka till!

Tack! Fasen vet om jag klarar av att vara så seriös. ? Får fnula.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

https://www.marineonline.se/aartullar-till-sun-gummibaat.html 

Så ser de ut men de jag har är av märket aquasmart- hittar inte det som en hel del men finns att köpa som lös platta och lös årtull som passar på plattan har jag sett. Limmas m nåt bra lim och sys m segelgarn. Billigare än att köpa en färdig m åror om man tycker det är kul att pyssla.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...