Hoppa till innehåll

Feta fjädrar på cape?


niclassj

Recommended Posts

Tjena!

Jag köpte en Keough Saltwater Grizzly Cape alldeles nyligen som jag tycker är av märklig kvalitet. Har testat att binda en del flugor av den, men varje fjäder är liksom fet på ett sätt som gör att de enskilda fibrerna inte vill separera. När jag bundit färdigt flugorna så ser det nästan ut som att flugan är doppad i vatten. Är detta något fel på vapen eller är det helt i sin ordning? 

Bifogar en bild på hur flugorna ser ut. 

IMG_20201205_151451.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 minutes ago M.Thors sa:

Märkligt! Jag har inte varit med om något liknande på den nacke jag har av samma sort. Har du köpt i butik så gå tillbaka och be att få ta en annan. 

Stort tack för svar! Då vet jag att det inte är normalt iaf. Jag köpte den på Taimen.com. Vi får se om polackerna vill ha tillbaka den. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2020-12-07 at 15:47 Balswinger sa:

Lite schampo och ljummet vatten?

Du kan prova på en lös fjäder först.

Tack! 

Jag testade det på några fjädrar och det blev helt klart bättre. Kanske inte så att fibrerna gick isär som man förväntar sig, men de klumpade åtminstone inte ihop sig helt. Är dock tveksam till om jag vill tvätta hela nacken med schampo ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

26 minutes ago turtola sa:

Hur ser nacken ut? Kan det vara så att den är behandlad med någon form av insektsmedel??

Tycker inte den ser konstig ut på något sätt förutom att den ser lite extra glansig ut. Har faktiskt ingen aning om den är behandlad med något. Luktar inget konstigt iaf. 

22 minutes ago Morgan sa:

Dom har lagts i blöt ordentligt. Jag tvättar också nackar så, innan jag färgar dom,och då sjuder jag dom i färgblandat vatten sen. Inga problem. (Än).

Jag tar och testar det. Kan ju inte bli värre än vad den är nu iaf och Taimen verkar inte vara pigga på att svara på mina mail alls. Tack för tipset!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

När du fick paketet levererat du tänkte inte på om det eventuellt satt Tulltejp på paketet då?

En gång i tiden när jag drev webshop fick jag en sändning med ca 20 000 flugor där tullen gått igenom allt och sprayat med något medel och detta gjorde att flugorna fick en fet hinna på fjädrarna och jag fick inte bort det!! Tro att jag var väldans upprörd....... jävla tullen bara slog ifrån sig och ville inte ta något ansvar för att dom förstört ca 85% av leveransen.

Var bara o kasta skiten ? 

  • Sad 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2020-12-10 at 09:44 Redtag88 sa:

Hej

När du fick paketet levererat du tänkte inte på om det eventuellt satt Tulltejp på paketet då?

En gång i tiden när jag drev webshop fick jag en sändning med ca 20 000 flugor där tullen gått igenom allt och sprayat med något medel och detta gjorde att flugorna fick en fet hinna på fjädrarna och jag fick inte bort det!! Tro att jag var väldans upprörd....... jävla tullen bara slog ifrån sig och ville inte ta något ansvar för att dom förstört ca 85% av leveransen.

Var bara o kasta skiten ? 

Hmmm, det tänkte jag faktiskt inte på, men leveransen satt fast i 12 dagar från det att paketspårningen sa att det lämnat Polen tills det kommit fram till Sverige, så det känns ganska sannolikt ändå! 

 

Edit: Såg dina fjädrar också ut så här? Dock inte helt säker på om detta är onormalt att de nedre duniga fjädrarna är ihopklibbade på det här sättet men ser inte ut så på andra nackar jag har. 

IMG_20201211_105509.jpg

Redigerad med niclassj
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, niclassj said:

Hmmm, det tänkte jag faktiskt inte på, men leveransen satt fast i 12 dagar från det att paketspårningen sa att det lämnat Polen tills det kommit fram till Sverige, så det känns ganska sannolikt ändå! 

 

Edit: Såg dina fjädrar också ut så här? Dock inte helt säker på om detta är onormalt att de nedre duniga fjädrarna är ihopklibbade på det här sättet men ser inte ut så på andra nackar jag har. 

IMG_20201211_105509.jpg

Nu var det inga hela fjädrar i min sändning utan färdiga flugor men ja det påminner om din bild.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...