-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.
-
Någon som har den nytillverkade Medalisten? Har försökt hitta en men verkar vara svåra att få tag på.
-
Från sträcka linan..få flugan "simma " fortare till öglor...skippa öglor!.tar en tid att sträcka skiten.
-
Hej, planerar sommarens flugfiskeresa till golaselen. Tidigare fiskat Bartek och då upplevt att jag haft ett bra fiske. Försökt läsa på en del kring fisket längre uppströms men blir lite osäker till och från, får en känsla av att fisket varit svårt i golaselen tidigare men hittar som sagt inte så mycket skrivet hur det varit de senaste åren, mest nyfiken på om någon här har varit där relativt nyligen och hur fisket sett ut då. Ny på forumet så ber på förhand om ursäkt om jag lagt min tråd på fel ställe i forumet😅 Tack på förhand för ev. svar! Allt gott / Anton
-
En väldigt snygg lösning! Jag har skarvat mina linor så, men inte tänkt på att täcka skarven med en strumpa. Har du använt lösningen på nedersta bilden även på den första bilden, där strumpan är kortare? Vad har du täckt skarven/strumpan med?
-
Rätt roligt!..minnes den tiden när jag i NordNorge under 9 år...Den älven ett år var det URUSELT!!..jag fiskade alltid i.Även om jag till slut fick nått. Nåväl!...jag åkte till Laxelv med en Göteborgare..över dan...han hade fiskat där. Det var lika stendött där som i Börselv. Men!!!!!!!!!!!!!!!!!...minnes en kvinna som fiskade med sluk/drag...hon började nedströms..det en sista en gör vid flugfiske! Slängde ut draget..satte spötoppen vid land....å tok..sprang uppströms?...det uppretandes ..tills hon "fiskat" av hela sträckan....uppströms! Fick förklarat att en måste få fart!!..på betet...för att locka ev.Laxen till att bita.
-
Jag använder Guderbrod Butt Leader 50lbs flätstrumpa. Vilen tyvärr inte finns att köpa längre.
-
Säljer följande Loop Cross S1 spön. Samtliga i väldigt gott skick med tub och strumpa. * 9' #5 pris: 3700:- * 9,6' #7 pris: 3700:- *10,6' #6 switch pris: 4000:- (nyskick) Bilder kommer vid PM Kan ev. tänka mig byte mot ett Scott Radian #7 spö. Kontakt via PM. /Robin
-
Ämnen
-
Images
-
0
-
0
-
0
-
0