-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.
-
De är nog rätt jämnbra. Det är två riktigt bra spön som på sin tid var bland de bästa på marknaden men de ligger i det snabbare segmentet så de kommer ju till sin fulla rätt främst vid längre kast och vid exempelvis tuffare väder där det är fördelaktigt med hög linhastighet. Inget av spöna är ju framtagna med fokus på korta kast men det går givetvis att kasta på kortare avstånd med. Skulle jag önska tillbaka ett av de två spöna så skulle jag nog satsa på covert trots allt... det stack ut lite mer.
-
By kent.flyfish · Posted
Ok, tack för svar, men vilket av Cross SX och Covert har bästa feelingen på kortare kast? Om jag tolkar dig rätt så är SX mer lämpat för korta kast, har en större spännvidd?! -
Det viktiga är att få fisken att ta flugan MOT! ..en..inte FRÅN en...då slipper en massa "tafsskygga" fiskar. Sen undvika att kasta över dom..t & m en Elefant blir skrämd.
-
Det är inte sant. Helios 3D har en mycket bättre klinga och är definitivt ett bättre spö än de båda andra alternativen om du frågar mig. Det är ett helt annat register i den klingan. Spöt är djupt och snabbt med en härlig balans och en klinga som laddar enkelt och levererar snygga kast. 3D kan man sätta i händerna på en nybörjare men de andra två spöna kommer inte att vara alls lika enkla att kasta för någon som inte kan...
-
Man får helt enkelt läsa in "jag tycker att" mellan raderna...
-
Hur benämner man ens att ett spö är bättre än ett annat, när samtliga i det här exemplet får anses vara i ungefär samma prisklass och med klart jämförbara komponenter?
-
Ämnen
-
Images
-
0
-
0
-
0
-
0