Hoppa till innehåll

Ja Tack! Modifiera gärna mitt DNA...


Kricke26

Recommended Posts

On 2/4/2021 at 10:02 PM, Line-speed said:

Vad jag förstår så hindrar väl inte vaccinet spridningen utan bara att du eventuellt inte blir sjuk...under några månader till du måste ta en ny dos... 

?? Inte hindra spridningen. Hur tänker du då ??

Viruset sprids ju från sjuka till friska, om du inte är immun/vaccinerad. Är du det blir du inte smittad. Då har du 1) stoppat spridningen från den sjuke till dig och 2) stoppat spridningen från dig till andra om du som ovaccinerad hade blivit smittad, och som i sin tur skulle kunnat smittat väldigt många fler. Alltså hindrat spridningen i det ledet. Kruxet är att för att få stopp på det helt måste tillräckligt många vara vaccinerade/immuna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago, Balswinger said:

?? Inte hindra spridningen. Hur tänker du då ??

Viruset sprids ju från sjuka till friska, om du inte är immun/vaccinerad. Är du det blir du inte smittad. Då har du 1) stoppat spridningen från den sjuke till dig och 2) stoppat spridningen från dig till andra om du som ovaccinerad hade blivit smittad, och som i sin tur skulle kunnat smittat väldigt många fler. Alltså hindrat spridningen i det ledet. Kruxet är att för att få stopp på det helt måste tillräckligt många vara vaccinerade/immuna.

Näääämen....joo.. du har såklart helt rätt... ?  

Jag väntar o hoppas bara att alla tar riktigt mkt vaccin så jag kan fiska tryggt o säkert.. 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 3/16/2021 at 7:22 PM, Balswinger said:

?? Inte hindra spridningen. Hur tänker du då ??

Viruset sprids ju från sjuka till friska, om du inte är immun/vaccinerad. Är du det blir du inte smittad. Då har du 1) stoppat spridningen från den sjuke till dig och 2) stoppat spridningen från dig till andra om du som ovaccinerad hade blivit smittad, och som i sin tur skulle kunnat smittat väldigt många fler. Alltså hindrat spridningen i det ledet. Kruxet är att för att få stopp på det helt måste tillräckligt många vara vaccinerade/immuna.

Hur tänker du nu? 

 

Screenshot_20210319_024238_com.android.chrome~2.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske införa en dos /veckovaccinering?...    De ger nog bra effekt ????

 

Vill ut o fiska nu!!!     Har suttit o pandemibundit ett år nu.....flugbindningsmaterialet e slut men jag har 90 000 flugor iaf. 

Redigerad med Line-speed
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago, Myggan som flög till månen said:

Jag har redan drabbats av Covid och det var en svag förkylning och inget mer.

 

Så bra, då kan du ju hälsa det till de drygt 13000 som dött... Eller just ja, de kanske inte är så mottagliga för informationen.
Och de är säkert såna foliehattar att de inte tror på att de bara var svagt förkylda ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 minutes ago, Henka said:

Så bra, då kan du ju hälsa det till de drygt 13000 som dött... Eller just ja, de kanske inte är så mottagliga för informationen.
Och de är säkert såna foliehattar att de inte tror på att de bara var svagt förkylda ?

De dör väl massa människor i influensa o virus varje år.. 

De är faktiskt mkt som väldigt konstigt me de hela... ? 

Tar väl några decennier innan folk vaknar...    Just nu känns de som  rekommendationen att står vid ett stup o be folk att hoppa...  De gör folk gladeligen hand i hand.. ?? Wihiiiii! ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är bra att ni luftar det här ämnet. Det är ju fredag, och kl är inte ens vid lunch än :)

För mig är det självklart att folk kommer dö av vaccinet. Jag tror däremot det är betydligt mindre risk att dö av det än av covid. ....då bör även tilläggas att jag även tror risken är försvinnande liten att dö av covid.

Någonstans borde påvisade antikroppar få växlas till vaccinvärde kan jag tycka? Effekten av en infektion är ju bättre än Pfitzers vaccin, vill minnas att man var immun till 99-96% om man hade haft det en gång redan? Varför vaccinera de som redan har haft covid bara för att? Jag ser ingen poäng i den solidariska välmeningen? Speciellt inte när vi har brist på vaccin...

Oavsett är det skönt att det går framåt. Är sjukt trött på den här tragiska tillvaron nu :) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu utreds Norges stadsminister brott mot coronaregler...    

Hon vet exakt hur allvarlig denna pandemi är o skulle de va fara o färde me livet så skulle hon inte åka på semester o fira med hela släkten..   

Man får ju se hur dom med pekpinnen själv beter sig o komenderar andra göra helt värtemot...   Helt klart något som inte stämmer.....eller?  ??

Redigerad med Line-speed
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Myggan som flög till månen said:

Det jag sade var att det har dött färre människor i Sverige under "pandemin" än vanliga år dom senaste 20 åren.

Det är bara nu under hysterin som dom skriver covid19 som dödsorsak fast personen var multisjuk i grunden.

Varje år dör det tusentals människor sjuka i influensa men ingen gör någon större uppståndelse av det.

Antalet döda per 1000 personer 2020 har varit lägre än genomsnittet dom senaste 20 åren.

Foliehattar tror att 2020 är det värsta dödsåret sedan pesten men så är det inte.

Det går förkylningar varje år vissa värre än dom andra. Det är normalt.

34582243_dda_per1000_invnare_sverige_2000-2020.thumb.png.e3239299f9e2828c7f25d4fd711c9a25.png

 

 

Åsa-Nisse statistik. 

Hade du gått tillbaks till 1800-talet hade fått ännu starkare stöd för din tes. ?

Du tar inte hänsyn till ökningen av medellivslängden. Du måste gå tillbaks åtta år för att hitta en högre dödlighet. Man ser en tydlig knyck på kurvan i och med covid:

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/medellivslangd-i-sverige/

medellivslangd-fran-fodseln-per-ar-fran-1970.jpeg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste bara göra ett inlägg i den här tråden och bemöta antivaxxern "myggan som flög..." du skriver om att det är multisjuka som dör och att det är färre dödsfall nu än vad det är "vanliga" år. Well I´ve got news for you! Kolla dina källor för de är jävligt felinformerade eller läser statistik som fan läser bibeln. Sen kan jag som jobbar mitt bland de svårast Covidsjuka på en intensivvårdsavdelning snabbt ta udden av ditt snack om multisjuka: det är vanliga svenne banan som ligger där, lite överviktig, men annars rätt frisk i grunden. Många är rätt gamla, men det är förvånansvärt många 30-40-åringar utan nån jävla sjukhistoria alls bakom sig. Det är faktiskt rätt ledsamt att läsa förnekande inlägg som dina, du bör leta efter fora där du hittar såna som likasinnade och föra fram dina teser så kommer du säkert få en massa likes.

  • Like 8
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 minutes ago, Myggan som flög till månen said:

Medellivslängden har fluktuerat ca 0.5 år och du menar att det ogiltigförklarar faktum att det inte dör fler än vanligt. Den gör en ovanlig spik upp året innan dessutom.

"Åsa-Nisse statistik" du talar mest av egen erfarenhet.

 

Din statistik visar bara att det är dom allra äldsta och multisjuka som viruset är farligast för, precis som jag säger.

Det är dom som kan behöva vaccin inte vanliga friska.

Det du glömmer, är att under den gångna 12 månaders perioden har vi haft olika restriktioner. Utan dessa restriktioner hade dödstalen vart avsevärt mycket högre, fler hade mist sina föräldrar, mor och far föräldrar.

Resonerar man syniskt skulle vi kört på som vanligt, låtit gamlingarna och de multisjuka dö. Vi kan ju alltid säga vad spelar det för roll om dom dör, dom är ju ändå på väg att dö, nån månad hit eller dit, so what. Men som tur var resonerar en väldigt liten mängd människor så, därav har vi kunnat hålla ner dödstalen.

Tycker du ska besöka ett HVB hem eller ett LSS boende eller ett SÄBO och deklarera din åsikt och höra vad dom tycker om detta, frågan är om du överlevt den turnén. 

Oavsett om vi är sjuk eller ej vill nog de flesta leva :) 

 

  • Like 4
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

32 minutes ago, Myggan som flög till månen said:

Så om jag besöker dom och säger att dom bör vaccinera sig om dom är i riskgrupp så finns det risk att jag blir dödad?

Du läser inte ens vad jag har skrivit och missuppfattar.

Jag hurrar inte över att folk dör! Tvärt om! Jag är glad att det är färre som dött än vad många tror.

Jag vill bara stilla hysterin och den onödiga rädslan folk går med.

Det här är inte spanska sjukan som kommer att ta kol på oss, vi kan hantera detta som vi hanterar andra influensor.

 

Ta det lugnt bara. Du är djävulens advokat i en  fråga, som likt alla andra frågor i dagens fullkomligt polariserade samhälle, är nedkokat till att accepteras ha endast två sidor. Svart eller vitt, vi och dom. En helhetsanalyserande tanke får endast effekten av att väcka ilska från båda sidor då den bär färg av just båda sidor och då väcker igenkänningsaggression emot kännetecken från "motståndarlaget". Således djävulens advokat men utan klient. Dagens ultimata och alltid närvarande moment 22 som vuxit fram i ett gnagande tempo.

Jag är lika fascinerad av vaccinationsfrågan som av politik. I grunden är det ingen skillnad alls naturligtvis. Tvärtom..

 

Edit: jag tycker att du försöker plocka in en sansad diskussionsvinkel som är värd att bemötas med respekt och mogen diskussion. Tyvärr är frågan alltför polariserad för att de flesta ska klara av det då ämnet slår an i det primalmedvetande som styr oss så starkt idag. Så synligt och öppet, och så dolt och gömt samtidigt.

  • Like 1
  • Confused 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara påståendet att "vi kan hantera detta som vi behandlar vanliga influensor" visar hur lite du har kontakt med verkligheten. Ja på IVA dör även trettiåringar i Covid! De flesta är äldre men jag har bevis på flera yngre som dött, rakt av, utan föregående sjukdom. Det är INTE en vanlig influensa. Kolla t ex vad som händer i det land där den största förnekaren härskar, Brasilien. Hälsominister går ut och vädjar om hjälp, trots att Bolsonaro hävdar att det inte är nån fara. 

  • Like 3
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

50 minutes ago, Myggan som flög till månen said:

Jag baserar allt jag säger på siffror från officiella källor.

Posta gärna dina källor för jag är intresserad av att se mer siffror om vilka åldrar som drabbas.

Barkarby jobbar ju på IVA. Hans personliga "bedside" information.

För egen del ligger min fru just nu på sjukhus (infektions- och rehab) och det är ta mig faan inte någon vanlig influensa. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, man blir bara förbannad när man läser sån här smörja och när man ser hur förnekarna beter sig - ref till Medborgarplatsen i Sthlm och det som hände för nån helg sedan. Stämpel i pannan så man kan sortera bort dem direkt när de kommer krypande till akuten med andnöd pga Covid.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 minutes ago, Barkarby said:

Ja, man blir bara förbannad när man läser sån här smörja och när man ser hur förnekarna beter sig - ref till Medborgarplatsen i Sthlm och det som hände för nån helg sedan. Stämpel i pannan så man kan sortera bort dem direkt när de kommer krypande till akuten med andnöd pga Covid.

All respekt till dig. Mycket tacksam för dig och dina kollegor och era insatser. ❤️❤️❤️

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago, Barkarby said:

Covidsjuka på en intensivvårdsavdelning snabbt ta udden av ditt snack om multisjuka: det är vanliga svenne banan som ligger där, lite överviktig, men annars rätt frisk i grunden. Många är rätt gamla, men det är förvånansvärt många 30-40-åringar utan nån jävla sjukhistoria alls bakom sig. 

 

Kollas de överdos,stickskador el skottskador på IVA nuförtiden?  Brukar medföra andningsbesvär även på yngre... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

26 minutes ago, Balswinger said:

Menar du att andnöd hos covid patienter kan orsakas av oupptäckta skottskador?

Lovar, min fru hade inga skottskador när hon lämnade hemmet för sjukhuset.

Tänker mer allmänt...om de undersöks vidare.. covidtest är väl prio ett.....o om de råkar visa ?....  Läggs de på i covidstatistiken fast en överdos kan vara orsaken eller infekterad stortå? 

Allt märkligt som hänt i vården genom åren så är inget omöjligt.. 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Balswinger said:

Barkarby jobbar ju på IVA. Hans personliga "bedside" information.

För egen del ligger min fru just nu på sjukhus (infektions- och rehab) och det är ta mig faan inte någon vanlig influensa. 

Tråkigt att höra Balswinger, hoppas att frugan kryar på sig utan komplikationer! :)

Ursäkta om jag rört upp känslor för dig i tråden.

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 minutes ago, Myggan som flög till månen said:

Tråkigt att höra Balswinger, hoppas att frugan kryar på sig utan komplikationer! :)

Ursäkta om jag rört upp känslor för dig i tråden.

Ber om ursäkt för Åsa-Nisse, men ditt svar gör mig osäker på om du förstått.

Diagrammet kommer från en källa som du litar på, SCB. Om medellivslängden ökar med flera år är det inte relevant att jämföra data från 2020 med ett snitt från 20 föregående år som du gör, det blir fel. 

Ingenting i diagrammet säger heller något om vilka åldersgrupper som dör.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago, Line-speed said:

Kollas de överdos,stickskador el skottskador på IVA nuförtiden?  Brukar medföra andningsbesvär även på yngre... 

De som kommer t IVA har redan på akuten screenats så man har en säker bild av vad som ligger bakom t ex att de inte får luft. Den röntgenbild av lungorna som Covidsjuka får är väldigt övertygande, det ser ut som om lungorna fått filmjölk hällda i sig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...