Jump to content

Recommended Posts

Tjenare! nu har jag inte fiskat på flera månder och känner att jag bara måste ut och vifta lite fluga
Dock finns det ett problem, alla vatten i min närhet är frysta 
Men så kom jag på att det går ju att fiska havsöring längst med kusten 🙂

Ringde och pratade med fiske.se som finns i Sundsvall men dem sa att det inte varit speciellt poppis med kustfisket runt om Sundsvall

Så jag tänkte att jag ställer mina frågor i trogna Edgeforumet

Till att börja med, jag har fiskat många vintrar längst med kusten i Skåne, men nu bor jag här uppe och något säger mig att det kanske inte är en jätte bra idé, trivsel mässigt

Finns här någon med lite tips? 
Viktigast är att det är hyffsat lättvadat men alla tips är välkomna

Mvh
Frusen Skåning

Kolla med jaktia ist. Dom har mer koll tycker jag. Själv har jag bara prövat runt fläsian på vårsidan och försommaren och fått fisk där. Tyvärr inte på fluga men ändå inom kastavstånd från land. Inte så vadbart där jag varit men längre in mot stan fungerar det nog. Kommer jag dit det här året blir det nog fluga. 

Vet att det fiskas en del runt Åstön men risken är väl att vikarna där ute är frusna nu ... hoppa annars med i FB gruppen Havsöringsfiske längs Västernorrlandskusten¨.

(Även jag är uppflyttad från Skåne sedan ett par år tillbaka)

Snacka med Henke på Jaktia, han har visat mig på google maps flera bra ställen, det mesta runt åstön och alnö..Har dock bara varit ut och gjort något halvhjärtat försök än så länge. 

FB-gruppen är väl inte bästa tipset för att få tips på ställen dock, rent av omöjligt..Även förbjudet i den att tipsa.