Jump to content

Din bästa flugfiskeresa

Recommended Posts

Hej! Min polare fyller 40 och jag ska fixa en drömresa till honom. Vi har varit till Miekak, Ammarnäs och Vindelälven tidigare, men nu tänkte jag skramla ihop till en riktig drömresa för flugfiske. Han gillar torr. Vart skulle ni åkt fyra fem dagar? Inom Sverige då med tanke på Corona. Det får kosta lite. Tacksam för svar!

Hej,

Trevlig idé!

Jag skulle nog har ringt Arctic Heli i Kiruna och pratat med dom - enligt mina erfarenheter har dom väldigt bra koll på alla möjliga vatten. Top servie har vi fått där.

Eller vad med att kontakta Ammarnäs (tror det är dom som har fisket) och köra Ältsån/Laivajukka? Skulle ju vara kristallklart vatten och bra chans på torrflugfiske.

Skitt fiske

Jesper DK

10 hours ago, Trond said:

Hej! Min polare fyller 40 och jag ska fixa en drömresa till honom. Vi har varit till Miekak, Ammarnäs och Vindelälven tidigare, men nu tänkte jag skramla ihop till en riktig drömresa för flugfiske. Han gillar torr. Vart skulle ni åkt fyra fem dagar? Inom Sverige då med tanke på Corona. Det får kosta lite. Tacksam för svar!

Vill du bli min kompis? Fyller 50 om inte alltför länge...

Seriöst så skulle jag nog tipsa om mer eller mindre samma sak som Jesper ovan. AH har några mer eller mindre exklusiva koncept som de kör (packrafting, hyfsade stugor inkl båt etc. - från kanske 5k/pers och uppåt), och paketresorna de kör i Ammarnäs ser också riktigt spännande ut. 

Mvh Daniel

• Like 1