Jump to content

Recommended Posts

god dag jag är ny här på det här forumet jag har en fråga jag letar efter en saltvattenflugfiske rulle men fortfarande tvivel mellan olika märken

danielsson l5w 8twelve
vision xo 10/12
vision merisuola 10/12
vision xo rovdjur 10/12
vattenverk Lamson 9+ HD-serien
riktlinje halo
fario-direktivet
direktivet vosso
eller andra alternativa märken?

vill använda kommer från Nederländerna mest kommer också att användas här för gädda havsöringsasp och lax och tropisk saltvattenfisk i framtiden min dröm är att resa till olika länder i skandinavien men vet inte om storlek 10 till 12 som också är bra för några av de listade fiskarterna,
hoppas att du kan hjälpa till
och eventuella erfarenheter med de märken jag nämnde

Vänliga Hälsningar

Edited by fisher1989
16 hours ago Chrglx sa:

många bra rullar men kolla också 

Lamson Vanquish 

Lamson Force är ju superfin med. Älskar den rullen, snygg och superlätt... spöt flyter när man har den rullen på 😁 kanon om man fiskar kajak eller från båt och fipplar med spöt...😉

Lite störigt när man drar ut tafsen ibland när man har bråttom och den vandrar in i mekanismen bara men det kan jag leva med. Som fiskerulle så är den fantastisk och vilket spö som helst får ju en underbar helhetskänsla med den rullen :)

• Like 1
14 minutes ago subbuteo sa:

Jag själv gillar Danielssons rullar. Prisvärda. Måste säga att jag tycker Loops Optirullar verkar trevliga. Jag har dock aldrig fiskat med någon sådan. Och priset är ganska högt.

Loops Optirullar är superfina. Grym kvalitet, supersnygga och lätta. En totalt problemfri rulle skulle jag säga? Jag har kört Dry Fly rullar både till #5 och till havsöring #6 sen de kom och det var ju ett tag sen nu? Det är tveklöst en av de bästa  mest genomtänkta rullserier som producerats. Och designen är ju toppklass den med :)

• Like 1
15 minutes ago, Jonas said:

Loops Optirullar är superfina. Grym kvalitet, supersnygga och lätta. En totalt problemfri rulle skulle jag säga? Jag har kört Dry Fly rullar både till #5 och till havsöring #6 sen de kom och det var ju ett tag sen nu? Det är tveklöst en av de bästa  mest genomtänkta rullserier som producerats. Och designen är ju toppklass den med :)

Jag har provkastat ett spö med Loop Opti Speedrunner på och blev imponerad över just designen, den lätta vikten och den jämna bromsen. Sen har jag inte fiskat med någon sådan. Det som avskräckte mig att köpa en sådan rulle var det höga priset.

Det jag gillar med Danielsson är funktionaliteten, hållbarheten/kvaliteten och priset. Man får fantastiskt mycket för pengarna. Slår någon Danielsson i det avseendet? Designen påminner dock mycket om kaffekvarn eller rysk stridsvagn. Efter ett världsomspännande atomkrig kommer den som överlever säkert hitta helt funktionsdugliga Danielssonrullar i askan.

• Like 1
  • Thanks 1