Jump to content

Vilka är medlemmar i Sportfiskarna 2021 - In och rösta - VIKTIGT!

Är du medlem i Sportfiskarna?  

61 members have voted

1. 1. Är du medlem i Sportfiskarna?

• Ja
      39
    • Nej
      22

Recommended Posts

On 3/9/2021 at 3:54 PM, Jonas said:

Kan vi få lite fler röster från er medlemmar i den här tråden? Ju fler som röstar desto bättre ?

Omröstningen ligger högst upp i tråden. Ja eller nej så det är rätt simpelt ??

Ungefär hälften så många som förra gången. Det beror väl på att antalet besökande har halverats? 

49 minutes ago Lennart Grann sa:

Ungefär hälften så många som förra gången. Det beror väl på att antalet besökande har halverats? 

Nej det beror snarare på att de andra trådarna var aktiva flera månader innan de låstes. Den ena tråden har 60000 visningar den andra 30000...

besöksmässigt har edge runt 50000 fler besökare (vi ligger på en bit över 400 000 unika årliga just nu) än när vi hade en undersökning sist. Det är svårt att få medlemmarna att rösta och gå in på tråden så det är mer det

5 hours ago, Jonas said:

Nej det beror snarare på att de andra trådarna var aktiva flera månader innan de låstes. Den ena tråden har 60000 visningar den andra 30000...

besöksmässigt har edge runt 50000 fler besökare (vi ligger på en bit över 400 000 unika årliga just nu) än när vi hade en undersökning sist. Det är svårt att få medlemmarna att rösta och gå in på tråden så det är mer det

Varför är det inte så många nya trådar numera om vi har fler besökare? Det är därför jag tror att vi är färre på forumet. Man kan ju också fundera över hur vi tänker om vår hobby. De flesta nya trådar här och på andra sociala medier handlar om redskap och kastteknik. Det är få som verkar bry sig om hur våra fiskbestånd, om vi undantar P&T-vatten mår.

8 hours ago Lennart Grann sa:

Varför är det inte så många nya trådar numera om vi har fler besökare? Det är därför jag tror att vi är färre på forumet. Man kan ju också fundera över hur vi tänker om vår hobby. De flesta nya trådar här och på andra sociala medier handlar om redskap och kastteknik. Det är få som verkar bry sig om hur våra fiskbestånd, om vi undantar P&T-vatten mår.

Det är för att forumet har över en miljon inlägg som är Googlesökbara. Många som är inne på sidan hittar det de vill ha svar på utan att fråga. Och det är bara en liten del av de som besöker sidan som är aktiva skrivande medlemmar. Jag träffar ju massor med folk som använder edge och det är minst 20 ggr fler av dem som bara läser än de som skriver. Många har följt sidan i 10-15 år och är inne dagligen. Bara havsöringsarean ligger ju på runt 450 000 inlägg.... det går ju nästan att gräva guld i bara den arean i en livstid om man är på det humöret?

Jag tycker generellt edge är överlägset att ha längre och djupare diskussioner på. Småsaker och kortare grejer använder jag både edge andra kanaler för.

• Thanks 1
12 hours ago, Lennart Grann said:

Sociala media har tagit över , du är ingen om du inte syns där , Video killed the radiostar och Internet killed flyfishing 

• Thanks 1